Re: warto chlodzenie wodne?

Autor: mick1 <mick_at_goooo2.pl>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 09:11:00 MET DST

> biurkiem:).

Nie lubie miec pod biurkiem czegos, co moge kopnac, wylac.
Pozatym wiecej wody, to wiecej miejsca dla glonow.

> Obieg zamknięty występuje także w chłodzeniu wodnym z "rezerwuarem"
> (zbiornikiem wodnym). Zgadzam się, że zbiornik wodny oddaje mniej ciepła niż
> chłodnica lecz:
Jeśli rezerwuar, to to nie jest obieg zamkniety - trzymajmy sie
slownictwa uzywanego przy WC.

> 1. jest zdecydowanie tańszy
to fakt
> 2. jeśli chłodnica to wentylatory, a to jest większy hałas + dodatkowe
> koszty
niekoniecznie. Wolnoobrotowe wentylatory.
Nieraz wcale nie potrzebne.
Zalezy od wydajnosci systemu chlodzenia i tego, ile ciepla ma oddac.

> 3. chłodnicę też musisz gdzieś umieścić (myślę o chłodnicy umieszczonej poza
> obudową komputera, gdyż w przeciwnym razie ciepło z wnętrza obudowy trzeba
> odprowadzić dodatkowymi wentylatorami, a to zwiększa hałas oraz zmiejsza
> efektywność chłodzenia). Oczywiście są piękne chłodnice za kilkaset złotych,
> lecz chyba nie chodzi o generowanie dodatkowych, niepotrzebnych kosztów.

Chłodnica zazwyczaj jest wysoka, szeroka, ale waska.
Moze spokojnie stac obok obudowy (jesli masz wystarczajacy przewiew w
okolicach komputera)

> Dlaczego? Czy ich miedź jest gorsza niż miedź innych producentów? Ich bloki
> są miedziane, pięknie wypolerowane... ich pompki wodne pracują cicho pod
> obciążeniem...

Widziales kiedys blok CPC w srodku?
Wiesz jaka to ma grubosc podstawy?
Wiesz z iloma cieknącymi blokami CPC sie spotkalem? (to fakt dosc dawno
temu)
Zobacz na srednice kroccow. Maja stanowczo za male.
Z zestawem CPC jest tak, ze chodzi i ma sie dobrze (dobrze, a nie bardzo
dobrze). Od egzemplarza zalezy jednak, jak dlugo ten stan sie utrzyma.
Jest cichy, nie nadaje sie do overclockingu. Za ta cene mozna kupic
lepsze chlodzenie konwencjolnalne i nie martwic sie o wode krazaca w
komputerze.
Pzdr
Mick1