Poszukiwania sterowników chipsetu płyty głównej w laptopie

Autor: Piotr Kozłowski <orlinosWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 20:03:55 MET DST

Zainstalowałem dzisiaj najnowsze Catalysty 5.6 na laptopie - no i "wyłączyło" mi
akcelerację AGP. Nie znam się na tym specjalnie, ale wygooglałem, że pewnie
potrzebuję zaktualizować sterowniki do chipsetu płyty głównej.

Co? Jakiego chipsetu?!

OK, wynalazłem programy Sisoft Sandra i Everest.

Sisoft Sandra wykazała, że mam Radeon 9100 IGP, zaś Everest mówi, że mam
mobilnego Radeona 9700 podłączonego do mostka północnego ATI RS 300.

W dalszym ciągu niewiele mi to mówi. Wedle zapewnień Everestu chipset mojej
płyty głównej jest produkcji ATI - czyli to oni powinni zapewnić odpowiednie
sterowniki. Na ati.com faktycznie jest sterownik GART, choć wydaje mi się, że
przeznaczony do chipsetów graficznych zintegrowanych z płytą główną - nie jestem
pewien, czy to to (Radeona 9700 faktycznie mam Mobile - bo to przecież laptop,
no ale ma osobną pamięć etc. - nie jest to typowa karta zintegrowana), ale
instalacja tychże sterowników, pomimo kombinacji typu - kasowanie starych
sterowników, instalacja nowych (najpierw GART, potem Catalysty etc.) nic nie dała.

Wiem, że pewnie powiecie, że głupi jestem :) ale co robię nie tak?

Biorąc pod uwagę, że producent mojego laptopa - Acer - w ogóle nie aktualizuje
jakichkolwiek sterowników, oznacza to dla mnie, że pewnie nie będę mógł
aktualizować Catalystów powyżej numeru 5.5 - które działały mi i działają normalnie.

Mój sprzęt:

Laptop Acer Aspire 1660
Pentium IV 3.0, 512 MB
ATI Radeon Mobility 9700 64 MB VRAM, Catalysty 5.5 (znowu :( )

Pozdrawiam i z góry dziękuję osobom mądrzejszym ode mnie :)