Re: pendrive/odtwarzacz mp3

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Sun 12 Jun 2005 - 00:35:43 MET DST

Chichotek wrote:

> Mały, poręczny, dobra jakość dźwięku, korektor dźwięku, dyktafon,
> intuicyjna obsługa i może służyć jak pamieć flash usb.

Przypadkiem wszystkie te kryteria spełniają obecnie najtańsze
odtwarzacze mp3, których jest zatrzęsienie na Allegro. Miałem "w uszach"
zarówno te noname mp3-playery oparte na chipie Sigmatela, jak i Action i
jakość dźwięku jest lepsza lub równa MuVo. Z jakością wykonania bywa
różnie, ale w sklepie, gdzie kupowałem swój odtwarzacz sprzedawczyni
lojalnie ostrzegła mnie, że już miała parę zwrotów MuVo do serwisu
(kupuję w tym sklepie któryś raz z rzędu i jestem dość upierdliwym
klientem, więc nie przypuszczam, żeby wciskała mi kit).

Jeśli chodzi o porównanie typowych mp3 playerów "noname" opartych na
Sigmatelu i Actionie:

Jakość dźwięku: bardzo podobna w tych urządzeniach, które mogłem porównać.

Nagrywanie: Sigmatel ma dużo wyższą jakość (próbkowanie aż do 48 kHz) i
nagrywa z radia stereo (Action - tylko mono)

Dekodowanie mp3: bezproblemowe w obydwu przypadkach

Firmware: lepiej dopracowane jest to dla Actiona (lepsze wykorzystanie
przycisków, powracanie do ostatnio odtwarzanego miejsca itp)

Equalizer: Sigmatel ma wyraźniejsze basy i lepsze zróżnicowanie presetów
equalizera.

Połączenie z PC: Sigmatel jest nieco szybszy (ale może to cecha
konkretnego odtwarzacza, a nie samego chipa)

Radio: podobne (zazwyczaj jest to ten sam chip Philipsa), ale firmware
dla radia jest lepsze w Actionach

Caveat emptor: ze względu na bezimienność tych odtwarzaczy, moje
dzisiejsze spostrzeżenia mogą się jutro okazać nic nie warte, bo
następna partia może mieć inną wersję chipa, wzmacniacza, firmware itd.
Jak zwykle własne ucho i oko jest najlepszym doradcą w chwili zakupu.

Polecam też poniższy test:

http://www.dansdata.com/usbmp3.htm

(uwaga, jest to porównanie nieco wcześniejszych modeli niż te obecnie na
rynku, ale rozwiewa parę mitów na temat Creative'a)

A tu co nieco nt. chipów:
http://www.sigmatel.com/products/audio-decoder.htm
http://www.wilson.co.ltd.xfou.com/

--