Re: monitor LCD do zastosowan graficznych - jaki najlepiej?

Autor: shark <shark_nospam_at_wp.pl>
Data: Sat 11 Jun 2005 - 13:24:00 MET DST

Użytkownik "lev@k" <lew666SPAMBUSTER@op.pl> napisał w wiadomości
news:d8cp2o$sam$1@theone.laczpol.net.pl...

> [...]
> przeciwnie - nie żeby były "z natury złe", ale jak co chwilę zmieniasz
> pozycję głowy/kąt patrzenia i potem się zastanawiasz czy powinieneś
> poprawić tą kolorystykę czy to tylko matrcya przekłamuje.. Raczej
> "koszmarek" z punktu widzenia grafika ;-) Czas reakcji na IPs jesli mieści
> się w 25 ms jest IMHO całkiem zadowalajacy do większosci zastosowań -
> żadnych "duchów" nie widać przy filmach ;-) Pewnie dlatego że te matryce
> maja bardzo mały rozrzut wartości poszczególnych przejść między barwami,
> co niekoniecznie jest regułą przy pozostałych typach wyświetlaczy..

a jak sie maja matryce MVA? czy sa porownywalne do PS/S-IPS?
troche martwi mnie 25ms czas reakcji w tego typu monitorach, nie mam jednak
zadnego doswiadczenia z tym, wiec czy kupujac monitor ktory posiada 25ms,
casem przy "rozrywce" typu filmy/gry nie bede mial tzw. smug?

> BTW - nie oszczędzaj na złączu DVI, daje jeszcze lepsze nasycenie barw i
> większa ostrość obrazu (przyda się jak znalazł np. przy wektorach).

czytalem ze znacznej odczuwalnej roznicy nie ma, choc jednak sygnal cyfrowy
trafia bezposrednio do monitora a nie jest zamieniany z cyfrowego na
analogowy a potem z powrotem na cyfrowy gdzie z pewnoscia beda jakies
straty, poza tym za 2 lata ma byc to standard a monitor kupuje sie na lata
zazwyczaj :)))

/shark