Re: Box-owe chlodzenie procka jak to wlasciwie jest ?

Autor: Misiek <misiek_1928_at_o2.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Fri 10 Jun 2005 - 22:57:25 MET DST

Dnia 10 Jun 2005 22:43:13 +0200, jureczek napisał(a):

> Mam Boxa Semprona(2800+) i dosc wysokie temperatury procka(szczegolnie latem).
> Dzis ze zdziwieniem stwierdzilem ze wiatrak kreci sie w ten sposob ze "wyciaga"
> powietrze z radiatora na zewnatrz.Zawsze myslalem ze wiatraki na procku
> zasysaja zimne powietrze z zew i kieruja je na radiator - ale u mnie tak nie
> jest(niczego nie zmienialem).Kumpel twierdzi ze u niego na Bartonie tez tak jest
> tzn ze AMD montuje odwrotnie wiatraki ? W obudowie mam tunel wiec wiatrak na
> procku powinien zasysac zimne powietrze z zew na radiator.Czy mam zalozyc
> [...]

(ja mam Athlon 3200+ XP Barton z box'owym chlodzeniem)
Wszytko mozna rozpatrywac dwojako... Jesli Intelowski wuatrak dmucha na
radiator to tez nie jest za dobre rozwiazanie.
W kompie masz nie tylko procka. Grafika, chipset, dyski i nagrywarka tez
niezle grzeja wiec w obudowie powietrze nei nalezy do najchlodnijszych. Co
wiec przyjdzie z dmuchania na radiator cieplym powietrzem?
Z drugiej strony dmuchanie cieplym powietrzem przez wentylator AMD podnosi
temperature w obudowie.
Ja mam zamontowane dodatkowe dwa wentylatory w obudowie - jeden od gory
drugi z tylu - co zwieksza cyrkulacje powietrza qw obudowie (takwiec
cieplutklie powietrze wydychane przez Bartona jest wydychane przez obudowe)
i jest OK.