Re: drukarka wyczynowa?

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 09 Jun 2005 - 12:06:34 MET DST

taki wrote:

> Wlasnie poszedl dymek z mojego starego wysluzonego Lexmarka Z33.
> Jaka drukarke powinienem kupic aby moc spokojnie drukowac:
> okolo 200 stron dziennie (ciagiem, czyli 1 strona po 2) wydruki tylko
> czarno biale. Jakosc w sumie nie gra zbyt istotnej roli, ekonomika rowniez,

Jesli taką ilość stronek obrabiasz prawie "na codzień" - to Twoje
kryteria /idealnie/ spełnia poleasingowy laser HP z Allegro w cenie
200-300 PLN (z napełnionym mega-tonerem na nominalnie do 7k stron). Do
wypisanych przez Ciebie wymagań dojdzie "ekonomika", całkowity koszt
wydruku będzie oscylował w okolicach 4-7 gr/strona. Porządnie
regenerowane tonerki też sa do dostania w przystępnych cenach do ww
modeli - a jak lubisz sam napełniać to zawsze istnieje też taka
mozliwość ;-)

> gdyz sam sobie napelniam atrament. W zwiazku z tym wazna jest rowniez
> latwosc napelniania (ewentualnie tanie cartridge 'alternatywne'). Canon jest
> OK?

Canon pewnie też ok - szczególnie od Pixmy 3000 wzwyż, posiadającej
oddzielene kartidże kolorowe (choć to by było bez znaczenia w Twoim
przypadku drukując b/w i to bez skali szarości). Ale pewnie sprzęt
atramentowy tej klasy /nie/ polubi takiego przerobu - taki sprzęt
kupowałbym jak by mi zależało na jakości np. foto, a nie na druku tekstu
w dużych ilościach.

> HP odpada bo nie trawie tego topornego softu ( ktory chyba
> niedlugo na plycie DVD sie nie zmiesci swoja droga :/ )

Nie wiem jak z dodatkowym softem bo nie używam, ale akurat sterowniki HP
to IMHO duzy atut np. super sprawdzaja się pod innymi systemami jak Linux.

> Bardzo licze na szybka odpowiedz bo wlasnie sie wybieram do sklepu, a mam
> sporo do wydrukowania......

Na Twoim miejscu "wybrałbym się" raczej na Allegro.pl, dział Drukarki
laserowe ew. do jedenj z firm oferujacych taki sprzęt zza zachodniej
granicy o ile masz jakąś w pobliżu..

> Z gory dziekuje !

NP, pozdrawiam