Re: Znikające Bad Sectory (Seagate 7200.7)

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Jun 2005 - 11:00:29 MET DST

> Witam,
> HDD Seagate 7200.7 80GB PATA @ Abit AN7 @ Chieftec 360DF (napięcia
> podręcznikowe - mało sprzętu w komputerze), kabel PATA sprawny (tego
> jestem w 100% pewien).
>
> Niedawno pojawiły mi się 3 bad sectory na dysku - SeaTools je wykrył i
> zgłosił odpowiedni komunikat. Zaniosłem dysk do serwisu. Dwa dni później
> odebrałem dysk i serwisant powiedział, że skasował bad sectory (sic!).
> Poprosiłem o wydruk z programu diagnostycznego (jakiś program
> diagnostyczny Seagate, ale nie SeaTools) - wszystkie testy przeszedł
> [...]

czesc bad setorw powstaje poprzez np wylaczenia zasilania w momencie zapisywania
sektora -- - wtedy taki sektor mozna naprawic .

te bad sektory lepiej nie kasowac --- niech sobie siedza na dysku .
dysk jezeli jes to mozliwe to sam przeniesie dane z niepewnych ( ale jeszcze
dobrych sektorow ) do zapasowych .

kiedys mialem taki walniety dysk na ktorym 1/3 powierzchni byla zla -- a mimo
to dalo sie na takim dysku trzymac bezpeicznie dane .