Re: dysk zewnętrzny USB/FireWire - wydajny

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 08 Jun 2005 - 01:19:47 MET DST

iTuiTu <itu_skasujtozkreskami_itu@poczta.onet.pl> napisał(a):

> posiadanie notebooka wymusza na mnie zakup zewnętrznego dysku twardego.
>
> widzę, że sa dyski i na USB 2.0 i na firewire. ale czy na tym można
> wydajnie pracować? totalnie nie czuję jakie parametry mają takie dyski w
> odniesieniu do typowych dysków w kompach stacjonarnych.
>
> szukam czegoś co da mi możliwość pracy na sporych plikach graficznych
> (photoshop) o pojemności minimalnej 80 GB i cenie maksymalnej 1000 zł
> brutto (i ani grosza więcej).
>
> na co zwracać uwagę i jakie dyski polecacie. w cortlandzie widzę LaCie i
> Maxtory. Te drugie wypadają korzystniej cenowo i pojemnościowo.

Sa dwa podstawowe typy dyskow 2.5" lub 3.5" (bywaja tez 1.8"). Roznica jest w
pojemnosci (3.5" moga byc powyzej 100 GB), predkosci obrotow (3.5" moga miec
7200 RPM, 2.5" z takimi obrotami sa drogie), zasilaniu (3.5" zawsze wymagaja
dodatkowego zasilania, niektore 2.5" moga pracowac na zasilaniu z USB).
Roznica pomiedzy USB 2.0 i FW nie jest duza i odczuwalna bedzie glownie dla
dyskow z obrotami 7200 RPM. Jest w czym wbierac.
Pozdrowienia.