Re: Którą drukarkę do 250 zł wybrać?

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Wed 08 Jun 2005 - 00:19:57 MET DST

Polar wrote:

> osobne pojemniki to zalete według mnie

Czy masz jakies praktyczne podstawy żeby tak twierdzić? Mysle, że
wydrukowałem. Używałem R200 i R300, puste pojemniki kładłem sobie na
półce. Po pewnym czasie miałem dokładnie po 5 każdego koloru. Zużywały
się bardzo równo. Podobnie było z C64,CX3650 i C86 - wszystko bardzo
równo, a musisz pamiętać, że przy każdej wymianie tuszu drukarka
przeprowadza czyszczenie!! Około 5% tuszu z każdego pojemnika idzie sie
kochać przy KAŻDEJ wymianie pojemnika - dramat. To jest zaleta TYLKO I
WYŁĄCZNIE marketingowa. Nie kupiłbym drukarki Epsona gdybym miał używać
oryginalnego tuszu bo bym po prostu zbankrutował. Na szczęście są
zamienniki i w świetle ich egzystencji drukarki Epsona wypadaja o niebo
lepiej.

> cała konkurencja Epsona ma osobne tusze, ale dopiero w droższych
> modelach... Epson ma to już w klasie średniej drukarek

I dlatego za tusze do iP2000 płacę 10 zł za komplet, a za tusze do C66
prawie 40. Wiem, wiem, wydajności nie są takie same, ale róznica nie
rekompensuje róznicy cen.

> jakośc wydruku Durabrite to klasa foto... ale przy użyciu papieru
> foto, a nie zwykłego kserograficznego.... Ferrari tez po bruku
> kiepsko jechać będzie :)

Zdjęcia na CX3650, C64 i C86 drukowałem na papierze fotograficznym
Durabrite. Kolory do bani, kropki bardzo widoczne. Wyraźnie za dużo
magenty na wydrukach. Suwaczki w sterowniku niewiele pomagają, brak
profilu do papieru Premium Glossy, na nim jest jeszcze gorzej.
Większość klientów woli wydruk z C45 niż C64/C86/CX3650.

> pokaż mi drukarkę która w trybie ekonomicznym drukuje dobrze
> tekst.??..

Oczywiście, drukarki HP bardzo dobrze sobie radzą z drukiem
ekonomicznym. Porównanie HP i Epsona w druku ekonomicznym to niebo i
ziemia.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl