Re: dysk zewnętrzny USB/FireWire - wydajny

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 22:55:57 MET DST

iTuiTu napisał(a):
> posiadanie notebooka wymusza na mnie zakup zewnętrznego dysku twardego.
> widzę, że sa dyski i na USB 2.0 i na firewire. ale czy na tym można
> wydajnie pracować? totalnie nie czuję jakie parametry mają takie dyski w
> odniesieniu do typowych dysków w kompach stacjonarnych.
> szukam czegoś co da mi możliwość pracy na sporych plikach graficznych
> (photoshop) o pojemności minimalnej 80 GB i cenie maksymalnej 1000 zł
> brutto (i ani grosza więcej).

ja mam maxtora 80GB i 250GB na usb2.0 (gotowy dysk w kieszeniu alu) -
transfery w trybie usb2.0 sa conajmniej rewelacyjne, o polowe wieksze
niz dysk maxtor ata133 w kieszeni usb2.0 noname/plastik fantastik...
Pracuje sie zupelnie jakby dysk byl w komputerze wprost na ata100
podlaczony. Transfer na poziomie 39-45MB/s, gdzie na dysku ata133 w
kompie mam ~49MB/s. Czas dostepu - bez zmian, nie widac roznicy wiec
poco przeplacac ;)
niestety o firewire nic ci nie powiem, bo niemam w kompie.