Re: Niestabilna praca kompa po zmianie procesora - zasilacz czy coś innego?

Autor: MB <kermitb_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 14:41:47 MET DST

> Z ta plyta niestety nie. Natomiast, o ile dobrze pamietam,
> to niektore plyty na VIA (i nie tylko) pozwalaly na ustawienie
> RAMu w tryb asynchroniczny przyspieszajac jego prace wzgledem
> FSB o 33 mhz.
>
> I tak majac Celerona na magistrali 66 mozna bylo ustawic pamiec
> na 100, a majac P3 z FSB 100 - pamiec na 133.
>
> Pytanie co sie stanie, jesli ma sie procesor na magistrali 133.
> Wg. mnie chipset/bios nie powinien dopuscic do taktowania
> pamieci zegarem 166... ale moze sie upewnij, tak na wszelki
> wypadek... ;)

> [...]

O tym że można na niektórych płytach ustawić asynchroniczny tryb pracy
wiedziałem wcześniej, ale (co muszę przyznać bez bicia ;-) ) nie przyszło mi
do głowy że ta płyta może chcieć pracować w na jakichś nietypowych
ustawieniach. Może to dlatego że po zmianie procka wykonałem funkcję "Load
Optimized Defaults" (czy jakoś tak) i byłem pewny że nie poustawiała sobie
jakichś dziwnych wartości. Dzięki 'radarkowi' (post wyżej) wiem już gdzie
szukać ustawień trybu asynchronicznego, więc kiedy wrócę do domu napewno
sprawdzę ustawienia. O tym zaś że w instrukcji jest mowa o prockach max P3
733MHz również wiedziałem wcześniej i również podejżewam że w tamtych
czasach nie było szybszych :-) Zarówno zakres częstotliwości FSB, jak i
zakres mnożników jest w pełni pokryty przez płytę, a zaktualizowany BIOS
poprawnie rozpoznaje procesor, nie sądzę więc żeby to było problemem.

Dziękuję Tobie i 'radarkowi' za podpowidzi :-)
Pozdrawiam
Mariusz B.