Re: spalony zasilacz

Autor: Vulcan <genomvul_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 12:55:00 MET DST

Użytkownik "wik" <wik@badmail.org> napisał w wiadomości
news:abfdc$42a22d83$540a5e71$27904@news.chello.pl...

> [...]
> moze to czesc tego pierwszego? - w mysl ktorego producent mialby
> obowiazek przyjac uszkodzony/zuzyty/itp. sprzet eie i w swoim zakresie
> skierowac go do utylizacji.
> nokia na przyklad zbiera swoje telefony, wyciaga z nich czesci nadajace
> sie do ponownego zastosowania, reszte segreguje pod wzgledem zawartosci
> pierwiastkow i odzyskuje np zloto ze zloconych stykow ;)
> jak na razie jest to dobra wola firm, bo zeby stalo sie to ich psim
> obowiazkiem, to ue musi jeszcze troche pozyc i wprowadzic w zycie swoje

Ha i tu trafiłeś w sedno, kiedys kiedy sprzet komputerowy zawieral jeszcze
sporo metali szlachetnych taki odzysk milaby sens (ekonomiczny sens), ale
kiedy doszli do wniosku ze stosowanie np. pozlacanych koncowek jest bez
sensu chociazby ze wzgledu na okres uzytkowania takiej dajmy na to plyty
glownej to doszli do wniosku ze stosujac coraz tansze komponenty(--->gorsze,
jezeli chodzi np. o utlenialnosc stykow, ale ze wzgledu na zalozony okres
amortyzacji urzadzenia zupelnie wystarczajacy) sa w stanie znaczaco obnizyc
koszt produkcji, a co za tym idzie cene finalana danego produktu.

Jako przyklad ze recykling moze byc bardzo oplacalny podam Ci przyklad
niemicki. W niemczech sa dwie duze firmy utylizujace katalizatory
samochodowe. Katalizatory zawieraja m. in. zloto i platyne i przy 600tys
zlomowanych rocznie samochodach ten proceder jest dla tych firm bardzo
oplacalny. Ale pomijajac oplacalnosc powinnismy sie nauczyc ze srodowisko
naturalne nalezy do nas wszytkich i powinny byc programy ogolnokrajowe ktore
maja na celu dobro ogolu a nie szeroko pojety zysk. w koncu np. policja i
straz pozarna tez jest by sluzyc spoleczenstwu a nie zarabiac;]

A jezeli ktos moze w tym calym zbieractwie odpadow znalezc sposob jak
zarobic to czesc i chwala mu za to i oby takich ludzi bylo jak najwiecej.

> p.s. sugerowalbym zmiane tego podpisu na bardziej usenetowy. jakies
> delimitery, te sprawy.

Dobrze prawisz, od tego postu delimiter już jest. Thx za przypomnienie o
uzywaniu delimiterow:) A sama tresc podpisu to juz wylacznie moja sprawa,
wiec sie prosze nie czepiaj.

PS zeby tak jeszcze wszyscy delimiterow uzywali........;]]]]

--
Pozdrowienia, Vulcan