Re: notebook - jaka firma/marka ?

Autor: Rafal.Doroszkiewicz <ja_at_vast.net.pl>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 03:27:53 MET DST

Mirosław Szejduk napisał(a):
> 1. IBM
> 2. DELL
> 3. HP-Compaq
> 4. ACER
> 5 ........ dalej nic nie ma jesli chodzi o PC
> Jesli nie musi to byc PC to Apple bym z IBM postawil w jednym

Przepraszam, jeżeli wygrzebuję wątek.

Miałem (mam) podobny problem w tej chwili. Do tej pory pracowałem na
wysłużonym IBM ThinkPad 600e. Muszę się nie zgodzić, jeżeli chodzi o
serwis. Serwis, to nie tylko czas reakcji, wymiany, czy naprawy,
ewentualne podpowiedzi.. wiele usterek w notebookach IBM (a na pewno
tych starszych) naprawianych jest w sposób najbardziej niekorzystny -
wymiana podzespołu. Nie jest to miłe odczucie, kiedy naprawa rzędu 8$
jest zamieniana na wymianę części/sprzętu za niejakie 60$.

Być może to moje nerwy i resztki godności. Nie kaleczę wizerunku firmy
IBM, jednak co do serwisu i naprawy mam pewne wątpliwości. Także proszę
o informacje (o ile o takie tutaj prosić mogę), jakiej marki notebooka
wybrać (do 5000 pln). Z tego, co udało mi się zaobserwować: HP Compaq
jest za `gruby`, IBM skopane podzespoły(serwis), Fujitsu-Siemens zbyt
eksperymentalny (niczym Daewoo), chyba zostaje Dell (chociaż nieco
spokrewniony z jedną z marek poprzednich). Praca z systemem Linux/Unix
(chociaż niekiedy trudna) będzie dodatkowym atutem;)! A może jakieś
linki dla potomnych?

P.S. ThinkPad`a poniewierałem bardzo, służył w pracy w terenie, zatem
nie był eksponatem na pułkę - intersuje mnie bardzo trwałość - odporność
na wstrząsy, zniekształcenia obudowy, itp. itd.
Pozdrawiam,