Re: Komputer składak - programy diagnostyczne.

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Jun 2005 - 13:04:55 MET DST

Użytkownik "aidahow" <dariusz.socha@op.pl> napisał w wiadomości
news:d7nhmo$5lc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Twierdzisz, że wykrzaczenie systemu po 3 tygodniu ciągłej pracy świadczy
> o tym, że coś Ci się popsuło w komputerze? IMHO to ewidentna wina
> systemu a nie sprzętu. Myślę, że jeżeli to byłaby wina sprzętut o nawet
> dnia komputer by Ci nie pochodził. BTW - sprawdź czy po takim samym
> czasie wykrzacza Ci się Linux, jeśli nie to masz juź odpowiedź.

Zle myslisz z uszkodzonym ramem system moze chodzic miesiacami.
Nie wpychaj linuksa na sile, to nie jest zaden test stabilnosci.
Do autora watku:
Nalezy uzyc memtest z www.memtest86.com do przetestowania
pamieci. Moze procesor jest podkrecony?
Procesor (chlodzenie) przetestujesz prime95.
Dysk przetestujesz programem ze strony producenta lub
mhdd (dodatkowo program ma mozliwosc regulacji halasu
kosztem wydajnosci - dziala na wiekszosci nowych
dyskow)
Oczywiscie najpierw testuj procesor i ram, potem dysk.
Te testy nie sa w 100% pewne, ale jesli przez
kilka/kilkanascie godzin nic nie wykazuja to mozna
uznac ze jest ok.
Nie podales karty graficznej (jakie sterowniki?)