Re: Czy LiteOn SOHW-1673S to dobry wybór ?

Autor: Vulcan <genomvul_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
Data: Thu 02 Jun 2005 - 12:42:43 MET DST

OSTRZEŻENIE - straaaasznie długi post:)

A może na kwestie nagrywarek trzeba spojrzeć z innej strony??? Ktoś na
grupie wysunął kiedyś tezę, że Lite-on to taki shit, że jak im się go opłaca
produkować skoro mają tyle zwrotów. A nikt nie pisze o tym, że na zachodzie
(tudzież bogatym wschodzie: Japan, South Korea) ludzie zarabiają normalne
pieniądze i nikt nie kopiuje płytek DVD na skalę przemysłową (np. Czajson
napisał, kiedyś, że kopiuje 50 płytek tygodniowo), a ludzie kupują sobie
resztę rzeczy, która ich interesuje (CD, filmy DVD, Gry) na oryginalnych
nośnikach. Drugą grupę stanowią też zbieracze, którzy jak to lubię nazywać
"backupują internet" (wybaczcie, ale jak ktoś backupuje swój stuff, np.
filmy z kamery, zdjęcia z cyfrówki czy robi kopie bezpieczeństwa oryginałów
to nie zbliży się nawet do 10 płyt tygodniowo, a co dopiero 50 czy 100:)))
Ja mam nagrywarkę DVD od stycznia i nagrałem może z 30 płyt (i nie jestem
bynajmniej święty 4 DVD to były moja kolekcja MP3, a 5 DVD DivX z kinem
azjatyckim, reszta to zdjęcia i filmy z imprez, które m.in.organizuje) Sam
mam styczność z dwoma nagrywarkami NEC 3520A oraz Lite-on SOHW 1673 i nie
zauważyłem, żeby coś się psuło czy występowały później problemy z odczytem
(nagrywam tylko na TDK x8 +R - z prędkością x4 bo nigdzie mi się nie
spieszy:) i na DVD-RW tej samej firmy oraz sporadycznie mp3 do discman'a na
zwykłych CD-kach). Przy tak nikłej ilości płyt jaką nagrywam nie muszę robić
wątpliwych oszczedności rzędu 80gr na płytce i spokojnie mogę kupic tego
TDK'a za "całe" 1,60zł.

Nie zmienia to jednak faktu, że napędy powinny byc wytrzymalsze, bo ostatnio
z ceną spada jakość do kwadratu (no może trochę przesadziłem, ale po części
odzwierciedla to skalę problemu).

Na moim CD-RW TEAC x12 wypaliłem 1300płyt w okresie ok. 2 lat (prowadzę
dziennik: data, typ nosnika, predkość) z tego może 3 no name siadły, a
raczej się nagrały i nie dało sie ich odczytać, i ten TEAC poszedł najpierw
do mojej kobiety, a teraz jest u teścia w kompie i chodzi nadal bez zarzutu,
natomiast jego następca Lite-On cdrw x52 po nagarniu ok.300 (w okresie 1,5
roku) płyt zaczął szaleć i wymienili mi go na gwarancji. Czyli nagałem dużo
mniej płyt nim zaczął sie sypać. Jedynym promykiem słońca w tym wszytkim
jest to, że teraz nepędy DVD-RW są tanie jak barszcz i nawet jak zepsuje sie
taki napęd po gwarancji to nie zaboli nas to w takim stopniu jak kiedyś,
chociaż w drugiej strony wolałbym dać te 400-600zł i mieć pewność, że napedy
będą takiej jakości jak kiedyś, ale to już chyba niemożliwe. Z drugiej
strony pamiętam jeszcze napędy CD-RW x1 z 1995 roku w ówczesnej cenie 22.000
tys zł, a raczej 220 000 000 mln;) i z dwojga złego wolę sypiące się
nagrywarki za 200zł :)

A Lite-on DVD-RW faktycznie sie zepsuł przyrównująć go do wczesnych Cd-RW
tej firmy, ale i tak shitem wszechczasów był naped CD x24 marki samsung
(testy w gazetach wygrywał jak leci) a po 6 miesiącach 90% zwrotów na serwis
przychodziło;] (rok 1998)
Za to DVD-RW NEC'a to duży krok do przodu, bo ich CD-ROM'y były straszne
(taka sobie korekcja, nie czytał płyt nagranych oveburn'em, ale działają z
reguły do dzisiaj).
BenQ też skoczył do przodu patrząc na porównanie ich CD-RW i DVD-RW.

Ogólnie reasumując:
nagrywasz mało - jeden kit co kupisz, i powinienes być zadowolny
nagrywasz dużo - odpuść sobie Lite-on'a i Samsunga (no chyba że chcesz kupić
monitor CRT tej firmy - to zdecydowanie polecam),
a wybierz coś z powyżsych (NEC, BenQ) lubostatecznie LG, bo tych najwięcej
sie widzi na rynku i są jakby to powiedziec przetestowane na największej
rzeszy userów:)

Na koniec zagadka. Po czym od razu poznac kompa kupionego w hipermarkecie??

Po napędzie optycznym firmy Samsung;]]]]] (nieważne jakim - może byc CD,
CD-RW, DVD, DVD-RW lub COMBO)

Bo nie wiem jak u was, ale dużo jeżdżę po hipermarketach w GOP'ie i
zauważyłem, że 99% napędów w składakach tam dostępnych ma napędy Samsung'a

Pozdrowienia, Vulcan
GTO RULEZ!!!

"My rządzimy światem, a nami... manga".