Re: Acer czy Benq

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 16:40:14 MET DST

> Takie pytanie: za przystepna cene moge zakupic monitor LCD Acer 1714ms
> lub Benq T720. Wykorzystanie: edycja dokumentow, filmy, czasem jakas
> gra. Bede wdzieczny za opinie czy brac, a jesli tak, to ktory?

UUuuuu. Zastanów się dobrze, czy nie lepiej CRT (chociaż one też nie
najlepsze... ale przy zasobach do 1000zł już pewnie znajdziesz jakiś
porządny). Oba monitory to zwykłe TN, czyli słabe kąty, czerń do duuuszy,
kolory podrabiane i dziwne - oczywiście mówię tylko na podstawie
ceny+informacji o matrycy, ale dam głowę, że trafiłem ;). Jeśli koniecznie
chcesz coś w tej cenie kupić, to idź do sklepu komputerowego, każ sobie
włączyć kilka LCD obok siebie, zobacz przejścia kolorów, porównaj z kolorami
CRT (czerwień ma być czerwona, a nie różowa czy pomarańczowa - bo na filmach
padniesz jak ludzie będą wyglądać jak ufoludki), sprawdź czy obraz nie miga
(przy tej cenie to FRC może być słaby), czy gradienty nie są zbyt widoczne.
Smużenie sobie daruj, 14ms i 16ms to w praktyce to samo (bo to czasy
marketingowe). I najważniejsze: USIĄDŹ przed monitorem na niskim krześle i
sprawdź, czy niskie kąty nie spowodują u ciebie odruchów wymiotnych przy
ruchach głową, poprawianiu się na krześle. Sprawdź też ciemne odcienie czy
są rozróżnialne, bo jeśli nie, to możesz się na filmach i grach nieco
zdziwić, jak nic nie będzie widać.
OK, jak to wszytko sprawdzisz i dalej ci się będzie monitor podobać, to
jeszcze sprawdź czy nie ma uszkodzonych pikseli, każ sprzedawcy zostawić
włączony do wieczora, przyjdź następnego dnia wieczorem, sprawdź piksele
jeszcze raz, zastanów się dwa razy i kupuj.

Ale się rozpisałem. Sorry za trochę krytyczny ton odnośnie LCD, ale radzę
ostrożność, bo nie są tanie te monitorki, a za tą cenę dobrego LCD nie
kupisz na pewno. :)