Re: Nowy monitor CRT - problemy

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 13:52:44 MET DST

> A czy polecasz graczom w "wolniejsze" gry (typu RPG)? Jak wygląda smużenie
> gdy obraz jest ciemny?

Czarny kolor ma najgorsze przejścia, więc może nie być ciekawie. Ogólnie to
nie jest monitor do gier (matryca PVA bez dopalaczy to najwolniejsza jaką
się jeszcze produkuje :) ), ale grać się da całkiem przyjemnie (na ile
jestem w stanie stwierdzić - gram bardzo rzadko).
W grach smużenie widać prawie cały czas (czy przeszkadza, to inna beczka,
ale w niektórych przypadkach tak) - często też smużenie widać, ale tylko gdy
ktoś obserwuje drugą osobę grającą (nie skupiamy wzroku na grze, gdy
patrzymy komuś przez ramię, sam gracz nie widzi, bo patrzy w centrum ekranu,
gdzie zmiany nie są zbyt kontrastowe i smużenie praktycznie nie występuje).
Nie mam wielu gier, stąd niewielkie możliwości potestowania.
- MoHaa (to powinno odpowiadać ciemnym RPG) - gra się przyjemnie, ale
smużenie widać przy szybkich ruchach myszą, oglądaniu się albo gdy np. są
ciemne budynki na jasnym tle nieba (zmniejszyłem gammę specjalnie żeby
potestować ciemne sceny), to jedyna gra w którą grywam więcej, ale na LCD
nie miałem jeszcze okazji zbytnio pograć, ogólnie jest niemal tak dobrze jak
na CRT
- eRacer - widać smużenie, gdy jedzie sie po dziurach, to przeszkadza, bo
krawędzie ciemniejszych rzeczy zostawiają ślad, tutaj jest niezbyt
przyjemnie właśnie w takich momentach jak jazda po dziurach, nagłe
przewracanie auta itp. (ja tam dobrym kierowcą nie jestem ;) ).