Re: Co to jest wyjście DVI?

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 13:11:09 MET DST

> Różnica jest tym większa, im niższej klasy jest karta i monitor.

Bardziej gra rolę karta - to od tego jak wyśle sygnał wiele zależy. Z
rozmytego sygnału najlepszy monitor nie zrobi ostrego.

> Zauważalna jest praktycznie zawsze. Poza tym w przypadku LCD przesyłanie
> sygnału w sposób analogowy nie ma najmniejszego sensu, bo tylko komplikuje
> konstrukcję karty i monitora i podnosi koszta ich produkcji.

Niestety spora liczba nawet drogich LCD nie ma DVI.
Ale wydaje mi się, że jak się kupuje LCD, to raczej łącze DVI powinno być
wymogiem - tzn. te bez DVI lepiej pominąć ;). Nie każdy ma wprawdzie kartę
graficzną z wyjściem DVI (np. ja), ale w przyszłości pewnie wszyscy wymienią
i wejście cyfrowe w monitorze się przyda. :)