DISK BOOT FAILURE..

Autor: cLyDe <clyde_at_neostrada.pl>
Data: Tue 31 May 2005 - 16:43:36 MET DST

Temat ten poruszalem troche wczesniej jednak pozostaje on nierozwiazany.
Szybkie stresznie.
Mam dysk Samsung sp1614n 160GB ATA133. Od pol roku mialem na nim
zainstalowany system. Ostatnio musialem sformatowac inny start dysk. Dla
pewnosci odlaczony obecny i sformatowalem nisko-poziomowo ten stary. Gdy
spowrotem podpioly nowy, system juz sie nie wczytal. Teraz wyswietla mi sie
komunikat "DISK BOOT FAILURE. INSERT SYSTEM DISK..." Innymi slowy nie
znajduje na dysku systemu. Ustwienia w biosie, tasma, zworki, wszystko jest
na pewno dobre. Zanioslem ten dysk do kolegi. Podpiolem go u niego jako
drugi. Wszystkie dane na nim sa. Co wiecej podpinajac go jako pierwszy,
system ruszyl. Wniosek, z dyskiem wszystko OK. Czyli cos z plyta, moze
kontrolerem.
Dzis wystapily nowe okolicznosci.
Podjalem probe zainstalowania systemu Win XP od nowa. Instalator
sformatowal dysk, przegral potrzebne do instalacji pliki i zresetowal
komputer. Mialem w biosie ustawione zeby bootowal tylko z dysku i
niczego innego nie sprawdzal. Przy takiej konfiguracji, po restarcie
wystapil napis "DISK BOOT FAILURE...". Za drugim razem mialem jednak w
biosie
ustawiona kolejnosc bootowania :A-HDD-CD a potem sprawdzac inne zrodla. Po
restarcie komputer zaczal czytac z plyty(czyli ominal HDD). Potem wyswietlil
napis ze jak chce bootowac z plyty to mam nacisnac przycisk. Przycisku nie
nacisnalem i ruszyla instalacja z HDD. Instakacja zakonczyla sie sukcesem,
mam dzialajacy system. Minus jest taki ze jak chce wlaczyc komputer, musze
miec wlozona plyte bootujaca WIN XP. Gdy system proponuje wcisniecie
przycisku, aby uruchomic boot z plyty, nic nie robie i system wczytuje sie z
HDD. O CO CHODZI ??

P.S.: uzywalem juz fdisk /mbr lub fixmbr czy fixboot. Nic nie pomoglo.
Wczytywalem nowy bios, kasowalem CMOS i DMI Pool. Bez zmian. Jestem
podlamany...