Re: Gumowe wdzianko Seagate a temperatura

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Sun 29 May 2005 - 23:54:30 MET DST

Dnia Sun, 29 May 2005 22:26:18 +0200, Skylla napisał(a):

>Dlaczego uważasz, że 50 stopni zaszkodzi dyskowi a 42-44 już nie??

A dlaczego Tobie temperatura 37C nie szkodzi, a 42C oznacza BSOD? ;)

Wszystko ma pewne granice wytrzymałości powyżej których przestaje
pracować.

>To trochę tak, jak schładzanie procesora(np. z 50 do 40). Zabawy z tym sporo, a
>nic kompletnie to nie daje.

Porównanie IMHO nie trafione, głównie za sprawą większej odporności
procesorów na wysokie temperatury. Temperatura krytyczna dla CPU to
jakieś 90 C (przyjmijmy temp. krytyczną mojego Athlona). Ta sama
temperatura dla niektórych dysków to 55 C.

>Mam ponad 100 kompów, wiele z nich działa 24/24 i nikt im tempetaur nie mierzy,
>bo nie ma na to czasu.

Trzymam na dyskach masę osobistych rzeczy, niektóre jeszcze z początku
lat 90-tych, tworzone na Amidze. Robię regularnie backupy, ale wolę na
zimne dmuchać.

Co innego jak administrujesz siecią, zaś do danych w niej
przechowywanych masz luźny stosunek (zajmujesz się nimi, bo Ci za to
płacą), gdy w rachubę wchodzą Twoje własne dane, tworzone przez wiele
lat, to nagle traci się taki luzacki sposób myślenia.

>A padają głównie zasilacze i napędy (w tym też hdd, ale te 2 na pewno nie od
>temperatury, raczej felerne serie).

Nie chwaląc się - w ciągu swojej osiemnastoletniej przygody z
komputerami miałem do czynienia z dwoma (tak, dwoma) awariami sprzętu.
Raz padł mi zasilacz (a raczej "zasilacz", jako że było to
codegenowate coś) a ostatnio diabli wzięli napęd DVD. Może miałem
szczęście, a może to dlatego, że staram się o sprzęt dbać.

--
Pozdrawiam, C. [cyberkid(_a_)chello.pl@spamerom.dziekujemy.pl]
Maszyna do pisania V generacji: Soltek SL-75KAV + AMD XP 2000+@1250 512MB