[laptop] cdrom-styk szwankuje?

Autor: Mariusz <mariusz_ciszewski-beztego-_at_o2.pl>
Data: Sun 29 May 2005 - 12:53:40 MET DST

Witam.

Mam taki problem. Przy włożeniu płyty do czytnika CD (w laptopie) sprzęt
dokonuje detekcji włożonego nośnika, co powoduje kilka charakterystycznych
trzasków.

Niestety, od jakiegoś czasu, bez względu na to, czy w czytniku jest, czy nie
ma płyty, cd-rom, sam od siebie zaczyna szukać płyty. Robi się to irytujące
bo to się ostatnio zdarza bardzo często, a system Windows wyświetla zaraz
wskaźnik płytki zamiast strzałki. I tak po kilka razy pod rząd. Czasami
pomaga otwarcie i mocniejsze zamknięcie szuflady CD.

Zapewne jakiś styk nawala, ale ja nie wiem, gdzie tego styku szukać, a jeśli
już go znajdę, to czy da się coś z tym zrobić...?
Zapewne wiąże się to z rozkręcaniem laptopa? A może się mylę?

No i kolejne pytanie - ktoś mi opowiadał kiedyś, że po rozkręceniu laptopa,
przy próbie uruchomienia wyskakiwało później żądanie wpisania odpowiedniego
kodu. (hasło, po rozkręceniu? Możliwe?).