Re: ¦wiêtego by ruszy³o.

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 28 May 2005 - 14:32:07 MET DST

Grandalf <grandalf@op.pl> wrote:

> Wykluczam dysk nówke, sieciówke, grafe i zasilacz. Wiêc co mo¿e byæ
> powodem zwisów?

            Na odleglosc i wrozac z fusow najpierw porzadnie przetestowalbym
pamiec, o ile zwisy pojawily sie ostatnio [slonce przygrzalo] sprawdzil
chlodzenie CPU/plyty a jak nie pomoze wylaczyl w setupie APM/ACPI.
Plyty VIA do tych procesorow maja bardzo zla obsluge oszczedzania energii.

> Co ciekawe na zdarzy³o mi siê, ¿e zaraz po instalacji XP
> za³adowa³ siê i... zawiesi³ siê. Wiesza mi siê na ka¿dym systemie(oprócz
> Linuxa :-),

U mnie jest odwrotnie - pod kazdym win32 od win95OSR2 do win2k taki
desktopowy staruszek na AMD K6-2+ 550 + MVP3 dziala OK, natomiast zalicza
zwisy przy "nic-nie-robieniu" na wszystkich jajkach 2.6.x jesli nie
uruchomi sie go z noacpi.

> ale podziêkuje za rady z nim zwi±zane).

            A moze byc *BSD? Wlasnie wyszlo OpenBSD 3.7 ze swietna obsluga wifi w
tym RTL8180L we wszystkich trybach. ;>

> Jszcze troche i oszaleje.

            Tylko nie dzwon po lodzkie pogotowie ;P

> Cudem nie zawiesi³ siê jak pisa³em tego posta. Da siê jako¶
> zdiagnozowaæ co jest problemem?

            jw
Albo szukaj pomocy czarnego kota, fusow itp. - to moze byc wszystko. Co sie
w zeszlym roku naszukalem przyczyny nie majac pod reka zapasowej mobo -
konfig wieszal sie ale tylko przy odtwarzaniu filmow w mpeg4
i pod win32. Podejrzewalem grafike, CPU [lekko ukruszony], zminialem ze 3-4
rodzaje pamieci a wyszlo ze w sklepie znajomemu swiadomie sprzedali
uszkodzona ale nie padnieta do konca plyte - ze spalonego komputera.
Pozniej sie dowiedzialem ze juz raz byl sprzedana i zwrocona, wiec
sprzedali kolejnemu "jeleniowi" [znajomy ma blade pojecie o komputerach]
liczac "ze frajer sie nie pozna albo nie powiaze tego z plyta". No
normalnie wieszac na suchej galezi takich sprzedawcow. Na szczescie ten
sklep ma juz taka opinie, ze przeprowadza sie do coraz mniejszych klitek na
peryferiach i niedlugo pewnie padnie - juz teraz zyja glownie z instalacji
sieci w firmach ze znajomosci szefa.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938