Re: temperatura Athlon 2600+ Barton

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Sat 28 May 2005 - 13:00:07 MET DST

Dnia Fri, 27 May 2005 20:15:08 +0200, Maciek napisał(a):

> Posiadam Athlona 2600+ Barton osadzonego na płycie Gigabyte z wentylatorem
> boxowym. Wszystko jest OK tylko temperatura procesora oscyluje w granicach
> 65 C. Przy stresie dochodzi do 70 C przynajmniej tak pokazuje program
> monitorujący.
No i w czym problem? Max. temperatura dla twojego procesora to 85
stopni, czyli masz jeszcze spory zapas. Ne ma się czym przejmować.
Ewentualnie można zdjąć radiator, przedmuchać z kurzu i nałożyć nową
pastę. BTW, płyty gigabyte odczytują temperaturę z diody z procesora a
nie mierzą temperaturę powietrza pod socketem, wobec czego na innych
płytach podawana temperatura jest niższa o ~10 stopni. Na abicie
pewnie byś miał 60 stopni w stresie (zamiast 70 na Gigabyte), więc
naprawdę nie ma się czym przejmować.

> Z archiwum wyczytałem że jest to dużo i inni osiągają o wiele
> niższe temperatury.
Patrz wyżej - na większości płyt podawana temperatura oznacza
temperaturę powietrza pod procesorem, która jest niższa. Płytki
Gigabyte dają odczyt bezpośrednio z diody z procka (czyli de facto tę
prawidłową).

> Czy jest to powód do obaw i szukać lepszego wentyla czy
> dać spokój.
Daj sobie spokój.

> System pracuje stabilnie i ewentualne zwisy mam mam mniej niż
> raz na miesiąc.
Czyli jest OK.

> Ale wyczytałem że zbyt wysoka temp. skraca życie procka.
A jaka to różnica czy procek pożyje 20 lat czy tylko 15? Za 5 lat i
tak będzie to tylko kupa złomu. Ale i tak u ciebie temperatura jest w
normie.

> Proszę o radę.
> Pozdro
pozdr.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]