Re: Komputer do 3kz

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Sat 28 May 2005 - 01:34:19 MET DST

SP9LWH pisze:

> Zaczynam się wahać.
> Kupię chyba Belinea 101750B lub coś podobnego jak będzie za 999 zł:-)

...w każdym razie gdy wracałem do mojego Trinitrona 19" po paru dniach pracy
na słabej matrycy laptopowej (13.3", 1024x768) to pierwsze wrażenie (oprócz
pozytywnego, ze duży i że 1600x1200) było: 1. 'dlaczego czarny jest
szary?', 2. 'dlaczego wszystko jest takie niewyraźne i rozmazane?'.

Teraz mam w laptopie 15" matrycę z 1600x1200 i za nic w świecie nie
zamieniłbym jej na żadne CRT. Mimo, że ma 50 ms (wg. danych, chociaż trochę
w to nie wierzÄ™) i kiepskie kÄ…ty (jak to matryce w laptopach). OddajÄ…c
sprawiedliwość znacznie lepiej oddaje kolory niż te tańsze LCD, w zasadzie
nawet ładniej niż tamten Trinitron.

Jedyne co bym w niej poprawił to może te kąty (chociaz w laptopie to
niespecjalnie przeszkadza -- klawiatura ma stałą pozycję w stosunku do
ekranu tak czy siak)... tyle że są kilka razy gorsze niż w przeciętnych,
stacjonarnych LCD, więc dla Ciebie ten problem jakby nie istnieje.
Natomiast te 50 ms są zupełnie nieodczuwalne w normalnej pracy (np.
przewijanie tekstu) czy przy filmach, jakby było przy grach nie wiem. Stąd
wnoszę, że być może nie jest to 50 ms tylko sporo mniej (odnosząc moje
wrażenia do opisów na grupie).

Do czego dążę -- parametry w rodzaju czasu reakcji czy te nieszczęsne kąty
są oczywiśćie do zauważenia przy bezpośredniej konfrontacji z CRT ale nie
są to MSZ kluczowe parametry decydujące o jakości pracy. W zasadzie jedyna
rzecz która denerwuje mnie w naprawdę tanich LCD jest jakość kolorów w
niektórych modelach (a raczej jej brak -- np. zielonkawy żółty, niebieskawy
biały etc.) i na to proponuję zwracać największą uwagę (oczywiście trzeba
najpierw wyregulować monitor).

--
 .-..---,.---..---..---..---.  Konto shell & e-mail      - od  6 zł + VAT
 '-''-'-''---''-^-''-'-''---'  Możliwość automatycznego opłacania via SMS
     http://www.insane.pl      14 dni darmowego testu, darmowy vhost IPv6