Re: Abit Nf7-S2, XP2200+, Dual DDR

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 27 May 2005 - 19:23:51 MET DST

Użytkownik "Wojtek K" <wojciechkuzia@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d771m2$8kp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Cześć
>
> Kupiłem sobie dodatkowe 512 MB Kingstone'a, w przekonaniu, że to będzie
> ten sam model co kupiony pół roku temu. Okazało, się, że się pomyliłem i
> zacząłem obawiać się, że pamięci nie będą pracować w dualu.

Trzeba mieć naprawdę pecha żeby dwa różne moduły nie chciały działać w
dualu. Czasem conajwyżej trzeba obniżyć niektóre timingi itp.

> Ale działają - widać to przy starcie komputera i w pewnym specyficznym
> programie CPUID - o ile nie pomyliłem nazwy.

Normalne

> Czy to nie dziwne ?

j.w.

> Po co w takim razie sprzedawane są pamięci w parach ?

Żeby kosić jeleni na extra kaskę

> Czy jeśli zmienię procesor na 3200XP+, to czy "różność" tych modulów
> (jeden dwustrony, drugi jednostronny, ale ten sam typ - DDR400) nie
> będzie powodować jakichś niestabilności ?

To zależy tylko od płyty. Skoro teraz dual działa na A2200+ to będzie
działał i na D600 i na A3200+.
BTW jesteś pewien że są różnostronne ? To rzadko zależy od fizycznego
rozkładu kostek na module.