Re: Problem z twardym dyskiem - troche dlugie.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 26 May 2005 - 21:29:45 MET DST

Użytkownik "Arek Nowak" <arek.nowak.k2aes@neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:d74467$44e$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> beteryjka tez jest OK. Ow dysk jest podlaczony jako slave razem z
> dyskiem systemowym na jednej, tez nowej tasiemce. Z dyskiem
> systemowym (master) wszystko gra. Od strony "podlaczeniowej" tez
> wszystko jest w porzadku. Na 99% jestem przekonany ze powodem
> wszystkich nieszczesc, bylo odlaczenie dysku z pod windowsa. A ja
> debil, nie pomyslalem nawet przez chwile, ze skoro jest to ogolnie
> dostepna opcja, moze ona tak zmasakrowac "twardziela" :(. Z
> drugiej strony, co za geniusz udostepnil taka opcje w przpadku HDD,
> skoro jest ona szkodliwa? Gdyby wyskoczylo okienko mowiace o tym,

Tak się teraz zastanawiam, czy przed wyłączeniem dysku system zdążył
zrzucić na niego bufor zapisu. Takie nagłe odłączenie dysku w trakcie
pracy dość często powoduje uszkodzenie bootsektora partycji, objawy są
bardzo podobne. To typowa przypadłość np. dysków USB.

> ze istnieje 1% ryzyko uszkodzenia dysku, to wogule bym tego nie
> ruszal. No ale czlowiek jest tylko czlowiekiem i uczy sie na
> bledach.

Ale dysku się nie powinno tak odłączać ;-). Jeśli nie chcesz, żeby
oprogramowanie miało dostęp do jego partycji, to po prostu odmontuj je
przy pomocy mountvol.exe albo diskpart.exe, czyli usuń im literki.

Popatrz tu: http://bora-komp.pl/index.php3?dzial=4&aid=1 .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/