Re: rekojmia, gwarancja, 14 dni - kilka pytan

Autor: rafal <rafalrock_at_wp.pl>
Data: Thu 26 May 2005 - 12:14:05 MET DST

"Pawel K" <pawel1234ppp@interia.pl> wrote in message
news:d73ugt$7lb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> witam
> problem jest nastepujacy, dokladnie 2 tygodnie temu oddalem do sklepu
> uszkodzona plyte glowna. jutro mam zamiar isc i wole sie przygotowac na
> sytuacje jesli cos by bylo nie tak.

Jezeli prowadzisz dzialalnosc gospodarcza to dotyczy Ciebie rekojmia.
Jezeli konsumentem to ustawa o niezgodnosci towaru z
umowa.(http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm)

Gwarancja natomiast to dobrowolne oswiadczenie gwaranta.Okresla ono
obowiazki gwaranta i uprawnienia kupujacego, w przypadku gdy wlaciwosc
sprzedanego towaru nie odpowiada wlasciwosci wskazanej w tym oswiadczeniu.

Jezeli korzystasz z gwarancji, to odpowiedzi na pytania które zadales
znajdziesz w jej warunkach.(Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
ogranicza uprawnien kupujacego wynikajacych z niezgodnosci towaru z umowa.)
Zazadaj w sklepie dokladnych warunków gwarancji.Zapoznaj sie z nimi, a potem
egzekwuj swoje prawa u sprzedawcy.

Co do zwrotu kasy to odpowiedz na 99% brzmi: nie.

rafal