Re: problem z serial ata?

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 22:58:31 MET DST

Użytkownik "fafer" napisał:

> własnie takiego próbuje instalować...
> wyłączyłem obsługe sata w biosie dzieki czemu wykrył dysk jako IDE i w tym
> wypadku instalacja poszła bez problemów teraz pytanie moje brzmi: czy w
> tym momencie z pod windowsa moge zainstalować jakieś specjalne drivery i
> przełączyć w biosie do pierwotnego stanu ażeby wszystko smigało tak jak
> powinno?

No więc: ja nie wiem - możesz spróbować.

Ja instalowałem na tej samej płycie K8NF9 z dyskami HD0 - ATA 80 GB Seagate
(ten był pełny jeszcze przed instalacją), HD1 - SATA Seagate 250GB (ten był
"nowy").
W czasie instalacji : SATA miałem włączone w BIOS ale : włączyłem tylko ten
jeden kanał sata w bios na którym był dysk. Wszystkie "raidy" też wyłączyłem
w BIOS przed instalacją. No i kolejność botowania dysków ustawiłem aby
zaczynał od HD1 - sata (first boot device).
No i od razu rozpoznał tego nowego SATA, założyłem jedną partycję NTFS 250GB
i zainstalował na nim system bez problemów w czasie instalacji. Jedyne co
kombinowałem to jak przenieść "swapa" na ten drugi dysk, ale to już po
instalacji.

Pozdr,
MB