Re: Skanero-drukarka do 500 PLN

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Tue 24 May 2005 - 23:29:03 MET DST

Hej

"Staszek" <staszek.j@wp.pl> wrote in message
news:d6vupq$i5f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam wszystkich
>
> No właśnie, poszukuje tzw. urządzenia wielofunkcjnego, niskobudżetowego
>
> Wykorzystanie:
>
> drukowanie niemal wyłącznie B&W
> czasem może robić jako prosty skaner lub bardzo proste i nieekonomiczne
> xero
> Myśle tu o HP 1215. Chyba tak to się nazywa. W sumie bawiłem się tym
> kiedyś i jak na moje potrzeby to jest wystarczające.

Od 2 miesiecy mniej wiecej mam maszynę z tej serii, konkretnie HP 1315. Od
1215 rożni się tym że jest ciut szybsza (max. 17 str/min, a tamta max.12) i
ma gniazdo do podłaczenia aparatu cyfrowego i drukowania prosto z niego (ale
ja nie mam aparatu, a nawet jak miewam to wole raczej przejrzeć i ew.
obrobic fotki na komputerze przed wydrukiem, a nie puszczac bezpośrednio).
W przeciwienstwie do ciebie nastawialem ze na to ze czasami zdarza mi sie
jednak cos kolorowego (np. dokument z wykresami), nie żadne wielkie halo ale
czasami przydatne. Zdarza mi się też w miare czesto robic kopie takich
1-stronicowych pisemek np. z administracji czy np. ostatnio wypiskę ze
szpitala. Tak że i to "ksero" mi sie przydaje nierzadko.
Co moge powiedziec: w sumie jestem zadowolony, maszyna zainstalowała się bez
problemu, dziala szybko i sprawnie. Szybko skanuje, szybciej niż mój
poprzedni skaner (One Touch Visioneer 7600). Drukuje nawet w najszybszym
trybie z zadowalającą dla mnie jakością. Z minusów - stosunkowo mały nabój z
atramentem; po tych 2 miesiącach uzytkowania system mi coraz czesciej
wyswietla komunikat ze już niedlugo skonczy się czarny tusz (nie wiem co
prawda co to znaczy niedlugo :) ale na wszelki wypadek zapasowy już
kupilem). Dla porownania: poprzednio mialem HP 845C i przy moim tempie
zużywania schodziły mi ze 2-3 czarne naboje rocznie.

> W sumie zastanawiałem się nad drukarką laserową. Tu mógłbym wydać nawet
> troche więcej, ale głównym mankamentem jest brak skanera. Za kombajn ze
> skanerem musiałbym dać conajmniej 1000 PLN.

Ja też się zastanawialem, generalnie laser jeszcze szybszy i tańszy w
eksploatacji. No ale jednak tak jak mówie, kolory mi są też niekiedy
potrzebne, a kolorowy laser to dla mnie o wiele za drogo jak na razie.
Za wspomnianego HP 1315 dalem na allegro 350 zł (tylko już nie pamietam czy
wraz z wysyłką, chyba tak, a jeśli sie myle to jakieś 380).

--
Pozdr.
Speedy