Re: Wymiana coolera

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 May 2005 - 17:11:53 MET DST

Paweł napisał(a):
> Cześć
>
> Zbliża się lato a ja mam strasznie ciepłe mieszkanie (w upały 30 stopni),
> mój procesor Athlon XP 2000+ na rdzeniu Palomino grzeje się niemiłosiernie
> (w stresie blisko 70 stopni) i chciałem wymienić swój najzwyklejsze cooler
> na bardziej wydajny.
> Poprzeglądałem sieć i doszedłem do wniosku że chyba najbardziej odpowiadają
> [...]

Ja mam Pentagrama 80AlCu i nie narzekam, chociaż z pewnością 80Cu jest
lepszy (jednak miedź zamiast aluminium swoje robi...). Jak się do nich
ma ten Arctic, nie wiem, ale stawiam, że będzie gorszy od nich obu. (to
tylko na podstawie mojego "widzimisię")

> Dodam jeszcze że wymiana coolera będzie moim pierwszym tak poważnym
> zabiegiem i nie chciałbym czegoś zepsuć. Przeczytałem dokładnie instrukcje
> na ten temat na stronie AMD, ale nurtuje mnie pytanie - jak i czym usunąć
> starą pastę z procesora

Najprościej wyjąć procesor z podstawki (gdy już zdejmiesz stary radiator
to żaden problem) i po prostu wytrzeć ją jednorazową chusteczką. Powinno
łatwo zejść, w razie potrzeby możesz spróbować (delikatnie!) zmyć ją
spirytusem (ale nie salicylowym, bo pozostawia po sobie osad).
Jeżeli pasta była "czysto" silikonowa (łatwo poznać, ma biały kolor) nie
musisz się o nic martwić, jeżeli była "srebrna" to wtedy musisz
dodatkowo uważać, aby nie pobrudzić nią mostków na procesorze.

---
Yakhub