Re: Dobre glosniki do muzyki??

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Tue 24 May 2005 - 16:04:33 MET DST

>Subwoofer jest regulowany.

Co jest regulowane? Głośność subwoofera? Większe łup? To nie ma
żadnego znaczenia.

>Oczywiście przy większych poziomach głośności takie satelitki nie mają
>prawa grać dobrze.

Głośnik wielkości większego kieliszka nie ma prawa grać. Tak zwany
subwoofer ma głośnik o membranie "aż" kilka-, kilkanaście- cm. Cała
sztuka polega jak mówiłem na tricku.

>Stare Tonsile nie mają natomiast ani niższego basu, ani dobrych wysokich
>tonów

Po prostu podłącz do wzmacniacza, uruchom korektor z nastawami mocniej
nachylonymi niż podpowiada rozsądek, żeby zniwelować w części wpływ
wniekształconej charakterystyki częstotliwościowej Creative'ów i
porównaj. Ani dół ani góra nie jest w Creative'ach lepsza.

> (w najlepszym razie siedzi tam jakaś marna kopułka, w najgorszy -
>głośnik tubowy),

Choćby nie wiem co to zawsze jest uczciwy układ dwudrożny z zakresem
częstotliwości jakich nie ma żaden zestaw komputerowy. Swoją drogą
tubowy głośnik jest skuteczniejszy niż kopułkowy.

> Nie wspomnę już o tym, że takie kolumny zaczynają
>grać od pewnego momentu, nie nadają się do cichego słuchania.

Różna wrażliwość ludzkiego ucha powoduje że przy bardzo niskiej i
niskiej głośności słyszymy dużo gorzej dół i górę. Po to są korektory
żeby ten efekt zniwelować. Zestawy Creativea mają tak skonstruowaną
charakterystykę przenoszenia że robią taki "korektorowy" efekt na
dzień dobry. Ale jak pisałem wcześniej, wystarczy posłuchać godzinkę
na jednym i drugim zestawie żeby sobie wyrobić zdanie. Płaski,
plastikowy dźwięk nie jest moim zdaniem akceptowalny.

>Osobiście wolę pełne, w miare liniowe (przy odpowiedniej regulacji
>subwoofera) odtwarzanie pasma niż samą średnicę, nawet lepszą.

Użyte przez Ciebie przymiotniki nie mają się w żaden sposób do takich
zestawów.

Tom

Pełna oferta Nec, Eizo, Iiyama, Sony, HP, Fujitsu-Siemens
www.monitory.mastiff.pl
gg: 189335, skype: zpkmastiff