Re: Monitor LCD - jaki?

Autor: Darek <darekkkk_at_wp.pl>
Data: Mon 23 May 2005 - 09:41:50 MET DST

> Czlowieku! To jakas herezja!!! Widziales obraz na LCD? CRT to mleko i to
> jeszcze rozmazane!

Hehe, kolejna ofiara propagandy marketingowcow. Tak sie sklada, ze
poleasingowy CRT Eizo, czy IBM daje taki obraz, ktorego nawet LCD Eizo z
3000zl nie zapewnia. A kosztuje 300-400zl. Ale nawet z nowych monitorow NEC
FE770 daje lepszy obraz niz monitory LCD do 1300-1500zl. Juz nie mowiac o
tym, ze za 1000zl kupi sie FE 991.

> Bylo napisac 10000 - robilbys lepsze wrazenie. Z tą modą to... heh.. aż
brak
> mi słów - rozlozyles mnie :) Proponuje cofnac sie do ery kamienia łupanego
> bo czego tu dzis ludzie nie wymyslaja... samochody... komputery...

A czy on zle napisal? W tej chwili nie ma idealnego monitora, ktory
nadawalby sie do gier, czy filmow. Do idealu im jeszcze daleko, ale ludzie
po prostu akceptuja ich wady, czasem bzdurnie piszac, ze takowych nie maja.

> LCDki to po prostu poezja! Obraz zyletka, nic Ci nie miga, posiedz 15
godzin
> przed CRT i przed LCD zobazcysz roznice.

Owszem jest roznica. Na korzysc dobrego CRT. Na CRT juz od dawna tez nic nie
miga, bo wystarczy ustawic 100Hz odswiezania. Siedze przed CRT po 12 godzin
dziennie i nie narzekam. U znajomych widze LCD, bo kupili je wylacznie
dlatego, ze taka jest moda, czesto wydajac ponad 2000zl i teraz po prostu
musza je miec, bo wstyd im sie przyznac, ze wywalili tyle kasy bloto.

Z tymi kątami... i czasami
> reakcji... ludzie po prostu nie wiedzą czego szukać, niektórzy nie wiedzą
> jak wygląda smużenie.

No chyba nie twierdzisz, ze by zauwazyc smuzenie trzeba miec jakies
specjalne przeszkolenie, bo Cie smiechem zastrzele. Przeciez to sie od razu
rzuca w oczy. Wystarczy zapuscic jakas strzelanke. Ale niektorzy twierdza,
ze to taki dodatkowy bonus, bo gry zyskuja efekt blur. Buhahahahahahaha.

Przesiadajac sie z jednej z lepszych 17" CRT na LCD
> wiem jedno - nigdy wiecej bankowatych monitorow.

Jakich bankowych?? Ty chyba dawno nie widziales monitorow CRT, a Twa wiedza
na ich temat zatrzymala sie kilka lat temu. Juz od paru lat w lepszych
monitorach CRT sa plaskie kineskopy (Diamondtrony) i prosze, nie twierdz, ze
jakikolwiek LCD ponizej 3000zl daje obraz choc zblizonej jakosci, bo sie
osmieszysz.

Darek