Re: Goodram czy Kingston?

Autor: majstermod <majstermod_at_op.pl>
Data: Sat 21 May 2005 - 13:51:00 MET DST

Kobold napisał(a):
> Do chwili obecnej mam dwie kostki 256 mega pracujace w dualu (400 MHz), przy
> timingach 2.2.2.11.
> I teraz moj dylemat - moge miec 2 x 512 ale tylko te dwie opcje:
>
> DDRAM DUAL CHANNEL 2PACK 1024 MB GOODRAM
> DUAL CHANEL KINGSTON 1024 MB KVR400X64C3
>
> pytanie 1.
> Jak te zestawy benda sie zachowywaly na nForce2 (Gigabyte serja GA-7N400Pro2
> ver. 1)
> Pamieci nie benda podkrecane magistrala, beda chodzily na magistrali 400 MHz
> synchronicznie z prockiem, ale bardzo by mi zalezalo na CL 2, albo
> [...]
Ja mam na takiej płycie w wersji 2.0 2 sztuki 512MB Kingstona ValueRAM.
W dualu chodzą bez problemu pół roku, choć są na różnych kościach.
Nie wiem, jak bedzie na twojwj wersji, ale na mojej płycie o zmianie
timingów można śmiało zapomnieć.
Jak zmieniam w MemTest86 to pamięci idą bez problemu na CL2, ale zmiana
w BIOSie KTÓREGOKOLWIEK z timingów, nieważne czy na mniejszy, czy
większy owocuje tym, że płyta nie wstaje i trzeba ruszać albo z drugiego
BIOSu, albo robić Clear-CMOS. Totalna porażka, proc się marnuje, pamięci
też, bo płyta ma jakieś idiotyczne blokady.
Płyta nie wstaje też, jak ustawię FSB inne niż jedno ze
standardowych(100/133/166/200). Dam 201 i nie rusza.
Co śmieszne to podkręcając z poziomu Windows spokojnie można dojść do
210 i lepiej bez utraty stabilności.
Ogólnie to będzie Ci siężko uzyskać inne timingi niż te w SPD na tej płycie.