Opłaca się kupować kontroler SATA na PCI?

Autor: piotrek <pgurgulWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 21 May 2005 - 12:41:58 MET DST

Witam,

mam płytę główną ECSa pod P4, która nie obsługuje SATA.
Chciałbym zakupić jednak dysk na takim kontrolerze, głównie
z tego powodu, że nie mogę podłączyć już więcej dysków na ATA.
Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Czy kupując oddzielny kontroler SATA na PCI nie stracę za dużo
na wydajności?
2. Czy mając taki kontroler może mnie już nie obchodzić co obsługuje płyta
główna a co nie, bo kontroler ma własny BIOS i np. zakładając, ze płyta nie
obsługuje dyskow pow. 120GB, jak kupie 200, to nie bedzie problemu?
3. w kieszeń 3,5" mam włożone 2 HDD i stacje dyskietek. powyzej stacji, jest
jeszcze troche miejsca. Tylko na oko nie jestem wstanie powiedziec, czy uda
mi sie tam wsunac dysk? Czy moge liczyc na to, ze rozmiary dyskow sa w miare
jednakowe?
4. Jesli zabraknie miejsca 3,5", to trzeba kupic jakas przejsciowke na 5,25"?
Jesli tak to ile taka kosztuje?

pozdrawiam,
piotr gurgul