Re: Abit IC7-G + SATA + XP - problem z instalacja

Autor: aidahow <dariusz.socha_at_op.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 22:00:43 MET DST

Użytkownik "Piotrek J" <pioj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Kupilem czesci na komputer:
> plyta Abit IC7-G
> Pentium 4 3.0 Ghz
> Kingstone 4x512 400 Mhz
> Grafika Prolink MX4000
> 2x Seagate Barracuda 7200 SATA NCQ

IMHO:

Przy kilku nowych czesciach jest problem z ustaleniem zrodla problemu -
najgorzej jesli cos sie kloci z czyms a osobno działa bez problemu. Ale po
kolei. Jezeli zmieniales karte graficzna i pamiec to mysle ze na dzien dobry
mozemy wykluczyc te podzespoly jako zrodlo problemu i nie myslec o nich.
Chociaz... ale to pozniej.

> Problem polega na tym, ze nie jestem w stanie zainstalowac na tym windows
> xp professional. Odpalam instalacje windows z cd, naciskam F6, wgrywam
> driver do kontrolera SATA (probowalem i ten wbudowany w mostek - Intelowki
> i Silicona), windows widzi dysk, instalacja sie zaczyna, kopiuje pliki,
> reboot, uruchamia sie instalotr graficzny, podaje serial, nazwisko, firma,
> ustawienia sieci.

A wiec dysk jest wykrywany przez bios jak i windows trawi sterowniki (chyba
poprawnie jezeli kopiuje mozna utworzyc partycje i kopiuje pliki).

> Tutaj windows przechodzi do kopiowania plikow i problem tu sie zaczyna.
> Albo podczas tego kopiowania, albo podczas "instalowania elementow menu
> start" komputer sie resetuje, bez zadnych komunikatow, po prostu twardy
> reset.

Mimo ze wczesniej wykluczylem pamiec dalbym glowe ze to kwestia pamieci bo
sam mialem w ten sposob kiedys - moja plyta miala problem z kosciami 512mb i
to roznych firm, zarowno kingstona, goodama i twinmosa - przesiadka na kosci
256 to była amnestia problemu. Jak pozniej doszedlem - nowy bios rozwiazywal
ten problem, ale w Twoim przypadku jest swiezutki biosik. Dla spokoju mozna
sprobowac na kosciach 256 - na poczatku na jednej (sprobowac w roznych
slotach).

> Sprobowalem za to zainstalowac system na innym dysku z interfejsem IDE i
> udalo sie, wiec problem wyraznie tkwi w dyskach SATA.
> Dodam, ze te dysku ustawiam w macierz RAID tryb mirror, ale niezaleznie od
> tego czy ustawiam macierz czy pozostawiam domyslne ustawienia efekt jest
> ten sam.
> I tu moje pytanie - co zrobic, zeby uzyc dysko na ktore wydalem kupe kasy
> ... ?

Post pozniej napisales sprostowanie ze na IDE rowniez wisi dlatego sadze ze
to nie kwestia dysku ani kontrolera - male prawdopodobienstwo ze dwa dyski i
dwa kontrolery są padnięte. Natomiast jezeli instalacja nie idzie na sata
raidzie.... hm.. na poczatku sprobowalbym zainstalowac system w single -
jezeli pojdzie to widocznie to kwestia ustawien raidu / wspolpracy dyskow.
Natomiast jezeli w singlu nie idzie to kwestia dysku / sterownikow.

Dziwna sprawa ale jezeli sprzet sie zawiesza w roznych miejscach to odrazu
mam na mysli pamiec. A moze to po pewnym czasie procek sie przegrzewa? Sam
nie wiem :) Nic mi nie przychodzi do glowy oprocz tego co napisalem. A
jeszcze... czy resety mogą być spowodowane nie wydolnoscia zasilacza?

pozdrawiam
aidahow