Abit IC7-G + SATA + XP - problem z instalacja

Autor: Piotrek J <pioj_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 21:21:31 MET DST

Witam,

masz dziwny problem z ktorym nie zetknalem sie wczesniej:

Kupilem czesci na komputer:

plyta Abit IC7-G
Pentium 4 3.0 Ghz
Kingstone 4x512 400 Mhz
Grafika Prolink MX4000
2x Seagate Barracuda 7200 SATA NCQ

Problem polega na tym, ze nie jestem w stanie zainstalowac na tym
windows xp professional. Odpalam instalacje windows z cd, naciskam F6,
wgrywam driver do kontrolera SATA (probowalem i ten wbudowany w mostek -
Intelowki i Silicona), windows widzi dysk, instalacja sie zaczyna,
kopiuje pliki, reboot, uruchamia sie instalotr graficzny, podaje serial,
nazwisko, firma, ustawienia sieci.

Tutaj windows przechodzi do kopiowania plikow i problem tu sie zaczyna.
Albo podczas tego kopiowania, albo podczas "instalowania elementow menu
start" komputer sie resetuje, bez zadnych komunikatow, po prostu twardy
reset.

Wymienilem juz karte graficzna, pamiec (na twinmosa z innego kompa),
powylaczalem co sie da w setup jesli chodzi o dodatkowy sprzet i nic.

Sprobowalem za to zainstalowac system na innym dysku z interfejsem IDE i
  udalo sie, wiec problem wyraznie tkwi w dyskach SATA.
Dodam, ze te dysku ustawiam w macierz RAID tryb mirror, ale niezaleznie
od tego czy ustawiam macierz czy pozostawiam domyslne ustawienia efekt
jest ten sam.

I tu moje pytanie - co zrobic, zeby uzyc dysko na ktore wydalem kupe
kasy ... ?

Dziekuje za kazda pomoc.

PS - sterowniki sata mam najnowsze ze strony ABIT. Dla intela efekt ten
sam, a na nowych sternownikach sata dla silicon instalator ma problemy z
... cdromem ... co u diabla ?
PS2 - najnowszy BIOS plyty tez juz wgralem.

--
Piotrek