Re: podłączenie kompa do tv

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_epf.BEZ-TEGO.pl>
Data: Thu 19 May 2005 - 14:31:11 MET DST

On 19 May 2005 11:31:07 +0200, sucip@wp.pl (sucip) wrote:

> coś mi się widzi że facet jakieś głupoty gadał. nigdy w żadnej instrukcji
> nie spotkałem takich zaleceń, co najwyżej,że długie wyświetlanie obrazu
> nieruchomego z kompa może trwale coś tam uszkodzić w kineskopie telewizora

Facet miał rację tylko, że nie chodziło podłączenie jako o stan, tylko
o czynność.
Nie powinno się podłączać ze sobą dwóch urządzeń elektronicznych,
które jednocześnie pracują i są podłączone do zewnętrznego zasilania.
Może to (na skutek różnicy potencjałów) spowodować uszkodzenie obwodów
wejściowych wzmacniaczy. Sporo sprzętu zostało już uszkodzonego z tego
powodu - np. ludzie podłączali wyjście karty muzycznej do wejścia
wzmacniacza - nie działało bo chwilę wcześniej wejście wzmacniacza
"poszło z dymem".
Generalnie chodzi o to, że najpierw muszą zostać wyrównane potencjały
mas, a potem dopiero można dołączać przewody sygnałowe. Niestety np.
taka wtyczka RCA jest wykonana na tyle śmiesznie, że przy jej
wkładaniu najpierw jest styk na przewodzie sygnałowym, a potem na
masie.

--
Pozdrawiam
  Bartek