Re: DVD recorder pada?

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Wed 18 May 2005 - 15:52:57 MET DST

> Ja także mam problem, bo nagrywarka Toshiby źle radzi

Hurrra, wreszcie nie LiteON. ]:->
Może Toshiba też ma wnętrze LiteONa? Bo objawy identyczne, hehe.

> sobie z płytami DVD-R i DVD-RW, głównie z tymi DVD-RW,
> także nowymi DVD-RW. (i **chyba** tylko przy szybkości
> nagrywania x4, bo mniejszych chyba jest OK; szybszych
> płyt nie mam, więc nie sprawdzałem)

Nowy firmare na takie coś powinien pomagać, bo np. na LiteON firmare zawiera
dane o tym z jakimi prędkościami czytać/zapisywać okreslone płyty (tak! z
dokładnością do producenta i modelu) - stąd na starym firmware nie da się
odczytać nowych płyt.

> Ciekawostką jest, że przy zakupie -- radzono mi, abym używał płyt plus. :)

Nagrywarki ogólnie lepiej sobie radzą z plusami.

> Płyty gorszych producentów są (czy raczej mogą być)
> o tyle gorsze, że szybciej staną się nieczytelne,
> gorzej znosić będą niekorzystne warunki typu
> podwyższona temperatura czy wilgoć,

Hm... widziałem już wiele płyt, przy których nagrywanie było hazardem o 50%
szansie powodzenia :). Czasem obejrzenie powierzchni likwidowało hazard -
widząc kropę albo poszarpaną końcówkę wiedziało się, że nagranie więcej niż
300MB na ten CD jest pozbawione sensu.

> ale nagrywać
> się powinny bez problemów.

Wyjaśnij to producentom tych płyt. Przy rozjeżdżających się ścieżkach (tego
nie widać na pierwszy rzut oka), uszkodzonych fragmentach, plamach na
powierzchni, trudno nagrać to na czymkolwiek. :)
Ale jeśli niektórzy wolą Mediastory, to proszę bardzo.