Hałasująca grafika

Autor: Jacek Wojaczyński <kocurek_at_zuzel.org>
Data: Tue 17 May 2005 - 22:03:05 MET DST

Sorki, jeśli dojdzie 2 razy, ale przez serwer gazety coś nie widzę tego
posta, więc podsyłam jeszcze raz.

Witam!

Wymieniłem sobie zasilacz na Chiefteca 360 (jest naprawdę super!), wymieniłem
wiatrak na procu na Arctic Cooling cośtam Copper rev2... no i teraz
najgłośniejszym elementem jest wiatraczek na karcie graficznej! Co robić?

Nieszczęsna karta to ATI Sapphire Radeon 9550 128bit 128MB.

Początkowo wiatraczek był nawet cichy, ale teraz jak włączam kompa to
hałasuje strasznie, potem trochę przestaje (albo i nie, zależnie od humoru).
Kiedyś zupełnie nie hałasował, ale mu się odwidziało :)
Normalnie wkurza straszliwie.

No i tak się zastanawiam jak to cholerstwo wyciszyć.

1. Jest takie coś jak regulatory obrotów, na przykład:
Fan Mate 2 umożliwia płynną regulację obrotów podłączonego do niego
wentylatora w zakresie około 5-12V. Taka operacja znacznie wyciszy każdy
wentylator!
Na Allegro kosztuje 19,99 zł

2. Arctic Cooling - VGA Silencer rev3 regulacja obrotów - 1400/2800 obr/min
Na Allegro kosztuje 33 zł

3. Może odłączyć wiatraczek i założyć sam radiator (jaki??).

4. Inne rozwiązanie?

A najlepsze jest to, że w ogóle nie gram w gry (no chyba, że w szachy), nie
oglądam filmów na komputerze. Nie robię nic, co by obciążało jakoś mocno
kartę graficzną. I chyba w mojej sytuacji karta nie grzeje się na maksa?

Co byście zrobili?

Pozdrawiam

--
Jacek Wojaczyński