Re: pasta termoprzewodząca i problemy

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Tue 17 May 2005 - 17:39:33 MET DST

Użytkownik "Aris" <viper_31@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d6d383$keb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Czy brak pasty termoprzewodzącej między radiatorem a rdzeniem procka może
> spowodować niestabilne działanie kompa a co za tym idzie do przegrzewania
> procesora i zawieszania systemu ?

Czasem ma wpływ, czasem nie. Nie podałeś, jakiej jakości radiator (czy dobra
powierzchnia przylegająca), jaki wentylator...
Pasta sama w sobie nie chłodzi procesora - wypełnia jedynie mikroszczeliny
(niedoskonałość produkcyjna radiatora) i ułatwia odprowadzanie ciepła z powierchni
procesora do radiatora; w skrajnych przypadkach (zbyt duża ilość) może dać
efekt wprost przeciwny.

> Czy to ma wpływ na włączenie kompa za którym razem sie odpali ?

Zdanie dla mnie zbyt głębokie...
Czy chodziło o to, że czasem komputer się nie włącza? To raczej wina wadliwego
zasilacza, albo uszkodzenie płyty głównej (coś mi się wydaje, że raczej wina zasilacza).

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,