BootIt popsul partycje?

Autor: McMac <mcmac_at_pSlPuAsMnet.pl>
Data: Mon 16 May 2005 - 21:50:20 MET DST

Tytuł jest trochę przewrotny, bo najprawdopodobniej partycję popsułem sobie sam
poprzez nieumiejętne użycie programu, ale nie mam pojęcia jak to teraz naprawić.
Sytuacja wygląda tak, że mam starą płytę gł. bez obsługi dyżych dysków oraz dysk
160GB. Jest on podzielony na 4 partycje. Podział był trochę bez sensu, gdyż
miałem niepotrzebnie wielką partycję główną (system), a za mały pierwszy
logiczny (dane). Postanowiłem więc zmniejszyć partycję podstawową, a powiększyć
rozszerzoną, a na niej pierwszy dysk logiczny.
Na początek zmniejszyłem partycję (0). Poszło ok. Następnie przesunąłem partycję
(1). Trwało to całą dobę, ale zakończyło się powodzeniem. Po tej operacji system
nie wstał - co więcej partycja (0) jest kompletnie uszkodzona. Moja hipoteza
jest taka, że zapis na obszarze powyżej iluś_tam_GB "wszedł" na partycję (0) i
zniszczył jej strukturę (założyłem, że skoro BootIt widzi wszystkie partycje, to
może omija ograniczenie biosu w dostępie do dużych dysków).

W tej chwili wygląda to tak:

Właściwości partycji (0):
System: 7/7h: HPFS/NTFS
Size: 15994 MB
Additional info:
Bootable: No
The location of this partition will prevent some operating systems from booting
from it.

Wybranie opcji Details lub Edit file --> Unable to mount the file system.

Mam co prawda zapisany obraz tej partycji, ale sprzed zmniejszania. A z kolei
wybranie opcji resize skutkuje: Check for errors -> file system corrupt or not
formatted -> nic nie mozna zrobic.

View MBR:
            Starting: C H S FS Ending: C H S LBA Sectors
MBR Entry 0 0 1 1 7h 1022 254 63 63 32756472
MBR Entry 0 1022 254 63 Fh 1022 254 63 32756535 262775205

Sprawdzanie dysków logicznych wypada ok.

Nie bardzo wiem, co teraz mogę zrobić. Pierwsze co przychodzi mi do głowy, to z
powrotem przesunąć partycję (1) w górę, a następnie powiększyć (0) i odtworzyć
ją z obrazu. Tylko że:
a) nie wiem o ile przeunąć. Obraz "ma rozmiar" 24262. Kazałem zmniejszyć do
15000 MB, co dało w rezultacie partycję 15994. Czy wystarczy że przesunę (1) o
24262-15999=8268 ?
b) jak powiększyć (0), skoro BootIt mówi "file system corrupt or not formatted"?

--
 - Maciej Kulawik ----------------
 - mcmac@pSlPuAsMnet.pl --------------