Re: Chieftec dual fan - modyfikacja, wyciszanie itd.....

Autor: ..::Friend::.. <universalny_at_wp.pl>
Data: Mon 16 May 2005 - 17:25:08 MET DST

> "Widok z gory troche małe radiatory:( i słychac lekkie piszczenie przetwornicy,
> trzeba będzie malowac...."
> ^^^^^^^^^^^^^^
>
> Możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tym malowaniem? Bo ja w każdym zasilaczu słyszę
> takie właśnie ciche piszczenie i od dawna spędza mi to sen z powiek. U mnie
> piszczenie staje się bardziej uciążliwe kiedy wentylatory na CPU i wydmuchujący
> pracują na minimalnych obrotach - i nie chodzi tu wcale o to że wtedy szum wiatraków
> zanika i przestaje górować nad resztą, tylko po prostu piszczenie staje się
> [...]

Drgające cewki piszczą najlepiej je wylutować i zanurzyć w lakierze
elektroizolacyjnym, jest trochę z tym roboty ale to typowa przypadłość
zasilaczy/przetwornic w monitorach, na płycie głownej a nawet grafice itp. Mozna tez
pomalować z zewnątrz ale nie zawsze pomaga. Najwazniejsze to trzeba zlokalizować
konkretną cewkę ktora tak piszczy ja uzyłem do tego plastikowej rurki i przy otwartym
załączonym zasilaczu przysłuchiwałem się kolejnym elementom.

GM