Re: cichy komputer

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 15 May 2005 - 22:02:16 MET DST

Czajson wrote:

> Wystarczy podmienić oryginalny wiatrak
> Artcticiem i po sprawie. Nie słychać go teraz wcale i dodatkowo zasilacz się
> wcale nie grzeje a wcześniej potrafił się zrobić ciepły.

Fakt - działa to całkiem nieźle, sam miałem coś takiego w Feelu 300W
(tym "ciężkim" na Modecomie 250W). Niestety działa to tylko do pewnego
stopnia - sam wentyl jest przy nieprzeciążonym PSU w zasadzie niemal
bezgłośny. Natomiast wystepują lekko słyszalne szumy powietrza (tanie
zasilki mają z reguły wąskie wloty powietrza, szerokie blaszane "grille"
i niezbyt dopracowaną "aerodynamikę" wnętrza skutecznie podnoszącą
poziom hałasu. Słychać to szczególnie np. przy przesiadce ze
wspomnianego Feela z "arctic-mod" na coś z dużym wiatrakiem 12 cm nieco
wyższej klasy w stylu FSP/Modecom FSP300-60PN (mimo że nie ma on wcale
zupełnie bezgłośnego wentyla - AFAIK kwestia średniej jakości łożysk).
Z drugiej strony po wymianie standartowego "smigła" na Arctica Fan Pro
TC i tak różnica do tańszych/średnich cenowo "stockowych" zasilaczy jest
makabryczna - więc na pewno warto jak się nie inwestuje w coś "bardziej
wypasionego" ;-)

Pozdrawiam