Re: Czym grozi podkręcanie procesora?

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Sat 14 May 2005 - 09:35:49 MET DST

Arek napisał(a):
> Wiem, ze wiekszosc osob odpowie mi, ze niczym, co najwyzej przegrzaniem, ale
> moze jest na grupie ktos, kto zna doskonale wewnetrzna strukture procesorow
> i potrafi powiedziec mi, czy na przyklad przy przetaktowywaniu nie moze
> dojsc do nieodwracalnych zmian w ukladzie, ktore nawet po powrocie do
> czestotliwosci nominalnej beda sie objawialy sporadycznymi zwisami,
> przeklamaniami w obliczeniach, itp.

tak.

> Innymi slowy, czy przetaktowywalibyscie komputer, ktory ma byc niezawodny i
> sluzyc Wam do powaznej pracy? Zwlaszcza, jesli za jakiekolwiek przeklamania
> w obliczeniach musielibyscie zaplacic bardzo duze kary finansowe. Znajdzie
> sie odwazny, ktory powie mi, ze przetaktowywanie jest w pelni bezpieczne?

nie

a teraz wyjasnienie.
jak masz dobre chłodzenie nie przetaktujesz procka za duzo to ok.
jak podniesiesz napiecie, wzrosnie temperatura i bedziesz katował
proca to od ciepła szybciej sie on zestarzeje...
miałem durona 650, na poczatku chodził bez problemu i bez zmiany
napiec na 800, potem była jakas awaria i chodził juz tylko na 750
a potem myslalem ze mi sie spalił, w ogole nie chia wstac, ale udało
mi sie go odpalic na 650 - wyzej juz nie chodził.
druga kwestia to stabilnosc - duron chodził stabilnie (do
zaakceptowania przezemnie), ale juz palomino 1700+ w ogole nie
chodziło szybciej stabilnie, a moj obecny barton na fsb 185 nie rusza,
a na 180 wiesza sie co 5 minut lub juz nawet przy starcie.

wejdz na Seti@home, tam w ktorymś z biuletynów są posklejane wyniki od
  roznych userów - srednio raz na 100000 zwróconych porcji danych
trafia sie sygnał, ktoremu oni musza sie dokładniej przyjrzec. a tam
jest pokazane czemu overclockerzy nic nie wnoszą do programu - ich
unity zawieraja po 100 -2000 takich sygnałow. oczywiscie jest to
wywołane podkreceniem, a pierwsze co robi błedy (nie wpływajace na
stabilnosc calego systemu) to FPU i to nie przy liczeniu 2x2 czy nawet
100000! tylko własnie przy skomplikowanych obliczeniach z uzyciem FFT
i innych takich.

ostatni argument przeciw to to czy sie opłaca podkrecac o 12%
procesor, ktory 90% swojego czasu bedzie bezczynny - jesli nie robisz
wideo, ray traceingu to wystarczy ci to co pewnie masz...

PS: tak podkrecałem swoje proce bo: umiem:) bawiło mnie to i dawało
satysfakcje...

--
Pozdrawiam!       http://strony.aster.pl/dejotpe/     _| |_|___
*Jacek*    < hC56594:GG >    http://42.pl/url/aou    /   | |   \