Laptop + 2 dyski (ale nie przez USB)

Autor: pe3no <pe3no_at_NOSPAM.o2.pl>
Data: Sat 14 May 2005 - 01:25:26 MET DST

Witam,

Mam laptopa oraz dodatkowy dysk 2,5", który podpinam przez USB.
Chciałbym jednak bezpośrednio podpinać go do magistrali IDE.
Na dysku w laptopie będę trzymał kilka dystrybucji linuksa,
a dysk dołączony będzie miał Windows.
Każdy dysk chciałbym oddzielnie, w całości zaszyfrować.

Czy możecie mi doradzić jakąś przejściówkę HDD->laptop?

Prosiłbym o szczegóły dotyczące modelu i producenta,
bo ogólnie domyślam się, że chodzi o PCMCIA, ale co dalej?
Który producent/model jest dobry a którego unikać?
Jednocześnie raczej odrzuciłbym microHDD wbudowany w PCMCIA,
ze względu na koszty. Mam już HDD 2,5" i jego chciałbym użyć.

Dzięki za informacje i pozdrowienia, Piotrek.