Re: DDC comunication with the monitor failed or no suported.

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 13 May 2005 - 00:02:22 MET DST

Marek M. wrote:

> Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi, bo windows powinien wykryć nowy
> monitor.

Wykryć tak - ale niekoniecznie miec do niego wbudowane sterowniki/profile.

> Ale teraz zainstalowałem PowerStripa
> w "Monitor Information" jest taka opcja "Read dat directly from monitor"
> i niestety nie odczytuje
> (komunikat: "DDC comunication with the monitor failed or no suported.")
> Sprawdzałem na dwóch kartach HIS Radeon 9200 i TNT2 M64 (niezależne
> komputery).

Tak na marginesie - rozumiem że ściągnąłeś już i zainstalowałeś
sterowniki/profile dla tego monitora z supportu Gatewaya
http://tinyurl.com/asfxj ? Windows (przynajmniej Win 2k /nie/ posiada
sterowników wbudowanych).
Co do testów DDC - co pokazują Ci specjalizowane narzędzia typu np.
Monitor Asset Manager z http://tinyurl.com/dct8a ?

> I nie wiem czy to (brak DDC) nie jest przyczyną problemów wcześniej
> opisywanych
> ze złączem DVI.

Jak najbardziej - AFAIK Radeony "wariują" z monitorem, z którego nie
potrafią odczytać DDC (albo ze starszym modelem który go nie posiada) ze
względu na ich sterowniki przystosowane do poprawnej pracy wyłącznie z
nowszym sprzętem. Co do DDC w Gatway'ach - rzeczywiśćie bywa
"kapryśny"/słabiej obsługiwany(?). Np. pod starszymi Knoppixami
powodowało to znaną juz chyba Tobie.. niemożność pracy w trybie
graficznym pod DVI (ale np. PLD Live radził sobie nieźle). Dlatego
trzeba sprawdzić róznymi dostępnymi narzędziami.

> Marek M.
> m7marek@wp_pl

Pozdrawiam