Re: notebook 17'

Autor: KaNo <fluor_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 02:52:16 MET DST

iTuiTu <itu_skasujtozkreskami_itu@poczta.onet.pl> napisał(a):

> muszę wybrać notebooka ale z racji wykonywanego zawodu (grafik) musi to
> być maszyna z 17' matrycą. musi raz na jakiś czas popracować jak
> normalny desktop (mam świadomość ograniczeń).

Jezeli maja to byc programy graficzne, to nie rozmair matrycy bedzie
decydujacy. LCD w laptopie rozni sie od tych stacjonarnych - musi pobierac
znacznie mniejsza energie. W najpopularniejszej technologii TFT uzyskuje sie
to przez obnizenie jego jasnosci, ale glownie ograniczenie kata widzialnosci.
W ten sposob nigdy nie bedzie sie mialo rownomiernego oswietlenia calego
ekranu i efekt "wypranych" kolorow w jego gornej lub dolnej czesci. Nalezy
szukac LCD w innych technologiach np. IPS. Beda gorsze do szybkich gier, ze
wzgledu na dlugi czas reakcji, ale do grafiki beda znacznie lepsze z duza
jasnoscia i katem widzenia okolo 180 stopni. Roznica bedzie bardzo duza.
Pozdrowienia.