Re: wymiana wentylatora na GF5600 (Leadtek Winfast A310)...

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 12 May 2005 - 00:42:53 MET DST

iTuiTu wrote:

> Zupełnie nie wiem jak ugryźć kartę grafiki, jest pod nią wolny slot na
> kartę, więc tyle jest wolnego miejsca. Nie podkręcam sprzętu - wydajność
> standardowego wiatraka jest ok - chodzi o to żeby było ciszej bo teraz
> jest jak z suszarką! :(

Przejrzyj archiwum - było o tym conieco kiedyś. Jak masz wolny slot pod
kartą to nie ma problemu. Ja kiedyś miałem na moim XTX FX5600 Zalmana
NB-47J (32J też powinien starczyć a zajmuje jeden slot zamiast dwóch jak
47J) http://tinyurl.com/2x2qf, a na to dmuchał z boku Zalman 123 w
trybie Silent oczywiscie (http://tinyurl.com/a9psw). Temparatury były
duzo lepsze niż na firmowym "brzęczyku", dodatkowo świetne krążenie
powietrza w okolicach elementów zasilania karty itp. Dopiero po zmianie
karty na serię GF 6xxx musiałem zainwestować w inne chłodzenie (rozstaw
mocowań radiatora zbyt mały).
Co do zasilki - jesli ma standartowy wentyl 80 mm - po prostu go wyrzuć
i wrzuć zamiast Arctica Fan Pro TC za 10 PLN. DZięki regulacji
termicznej nawet przy obciążeniu nie przegrzeje zasilki.

> Z góry dzięki za pomoc - bo zaczynam głuchnąć. :)

NP - i dobrej zabawy przy silent-modach