Re: AMD 64 czy Intel 64 ?

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 11 May 2005 - 21:04:07 MET DST

> AMD!
> 1. jest naprawde 64 bit a intel tylko tłumaczy sobie takie instrukcje na
> 32 bit + ma adresowanie ramu 64 bit.

Mam dodatkowe pytanie jaką największą pamięć mogę zainstalować do Athlon64
3000+ Winchester.
Bo z tego co słyszałem to tylko 2GB, gdyż ze względu na błędy procesor nie
obsłuży "aż" 4GB.
(2GB RAM to można mień na 32 bitowym procesorze)

Proszę o informację jak to jest naprawdę.

> 2. jest o wiele bardziej ekonomiczny i sie nie grzeje
> 3. jest tanszy

2. i 3. potwierdzam w całej rozciągłości.

Ale nie w każdej konkurencji A64 wygrywa z P4:
Sandra 2004 pokazuje że mój Winchester osiąga prędkość P4-C 3GHz w
obliczeniach "stałoprzecnikowych" ale dopiero po podkręceniu do poziomu A64
3600+ (2169MHz zamiast standardowych 1800).
W obliczeniach zmiennoprzecinkowych A64 nie ma szans przy P4.

Z mojego punktu widzenia wydajność A64 jest wystarczająca aby np. nagrywać
mpeg-2 z karty telewizyjnej w rozdzielczości 640x480 i większej. Ale już do
X-Vida nie mogę zgrywać bezpośrednio (przy ustawieniu akceptowalnej jakości
kodowania). 100% obciążenia procesora i gubienie klatek. Pozostaje nagrywać
w mpeg2 i przekodowywac potem do XVid.

Może ktoś wie:
Ciekaw jestem czy X-Vid wykorzystuje liczby ułamkowe (znaczy obliczenia
zmiennoprzecinkowe) bo wtedy być może dałoby się nagrywać do XVida na P4
który jest akurat ponad 1.5 raza szybszy w liczeniu ułamków.

Pozdrawiam,
MB