Re: Konfiguracja pc

Autor: Maverick <mav2002_at_gazeta.pl>
Data: Wed 11 May 2005 - 00:23:12 MET DST

Ponieważ na dobry LCD potrzeba co najmniej 1200 pln, jak nie 1500,
drukareczka najbiedniej licząc to jakis HP za 300, zostaje 1500 na
jednostkę.

Dlatego lepiej zaopatrzyć się w bardzo dobry CRT, wtedy masz więcej kasy na
drukarkę (może laserowa?) lub jednostkę centralną. Ze swojej strony polecam
Philipsa 107P5 (czy tam 107P50 jak widziałem) - mam, używam, polecam :)

Co do konfiguracji - nic supermocnego się nie złoży,a więc

Procek - Semptron lub Celeron D, ja polecałbym jednak Semptrona - ładnie się
kręci, cenowo podobne, Semptron jest troche tańszy

MB - hmm, to zależy od procka, ale warto zainwestować w jakiś lepszy model,
z drugiej strony zupełnie powinna wystarczyć jakaś MSI - KT6V - u mnie się
całkiem ładnie sprawuje, przynajmniej jak na ten przedział cenowy, ma
wszystko co potrzeba (dzwięk, sieciówkę, RAID, SATA), na pewno nie warto
Asrocka za 150 pln - wielu mioch znajomych się na tych płytach przejechało,
poza tym są za wolne

Pamięci - 512 to minimum,pomyśl nad 1 BG - moze Dual RAM (2*512)?, lepiej
markowe, na RAMie nie warto oszczędzać tych 20 pln

Dysk - poczytaj, sam oceń,szczerze to nie interesowałem się już dawno nowymi
dyskami, mam Segate'a 80GB i b dobrze się sprawuje, obecnie absolutnym
minimum jest 80 GB, ale standardem staje sie już 160 GB,

Dżwięk - jak chcesz oszczędzać to nawet jakaś AC97 wystarczy - jest
zintegrowana na prawie każdej płycie, ja jedank polecałbym dołożyć te pare
groszy na jakiegoś SB Live - 40 pln na allegro już można zdobyć, zawsze też
możesz dokupić ją w późniejszym czasie

Grafa - jakiś Radek, osobiście mam Saphire 9550 256 MN 126 bit - kosztowała
mnie niewiele w stosunku do osiągnięć - taktowana jako 9600 daje ładny bonus
w grach

Obudowa, Zasilacz - no właśnie, lepiej kupić coś markowego, np Chifteca -
dobra jakość za niewielką cenę, na zasilce nie warto oszczędzać, choć ja sam
to robię obecnie :( ale już niedługo,

DVD RW? potrzebujesz? to jakiś NEC - poszukaj który jest najlepszy dla
Ciebie, ceny od 220 pln, więc warto

Floop? - a można też bez

Głośniki? - jak nie masz to albo dobre 2.1 albo od razu 5.1, najlepiej
Creative'a, nie ufam Logitecowi - jakoś ta barwa dźwięku mi nie pasuje